FS med det samme... eller Turist Visum og så FS ?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

JensLyn
Indlæg: 61
Tilmeldt: 16.09.2007 15:19:57
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af JensLyn » 01.04.2008 23:14:41

De fleste herinde fra forum har måske haft bedst "held" med at søge FS her fra Danmark ?

tristani
Indlæg: 23
Tilmeldt: 02.04.2008 13:46:35

Indlæg af tristani » 02.04.2008 13:53:28

Hej, Jeg tror godt at jeg ved hvad din kæreste tænker på, når hun siger at det kan lade sig gøre at komme til dk "hvis man betaler penge".
Udlændingstyrelsen er jo kendt for at have taget mod bestikkelse.
Der var en episode for nogle år siden, hvor nogle kinesere fik ophold pga bestikkelse.
Det overrasker mig ikke, at det netop var i udlændingstyrelsen at det skete..!
Senest rettet af tristani 02.04.2008 21:34:34, rettet i alt 7 gange.

monies
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20.07.2007 15:38:29

Indlæg af monies » 02.04.2008 15:53:16

Jeg synes det er en noget grov udtalelse at komme med. At US for nogle år siden havde et broddent kar, betyder vel ikke at det foregår jævnligt. Det kan jeg dårligt forestille mig. Måske er jeg naiv. Men jeg forstår da din bitterhed over den langsomme sagsbehandling. Det er noget der slider på én.....
Vil da også lige ønske JensLyn og kæreste held og lykke.

Mvh Monies

tristani
Indlæg: 23
Tilmeldt: 02.04.2008 13:46:35

Indlæg af tristani » 02.04.2008 19:22:57

Grov udtalelse...? Jeg siger ikke at "det foregår jævnligt", men at det er forkommet, at det kan være der at kæresten har det fra, og at det ikke kommer bag på mig at det skete i US. Det er dig der manipulerer med mit indlæg. Bitter..nææ..jeg er ikke bitter..nok mere overrasket over den måde nogle danske statborgere, der har valgt sig en udlandsk ægtefælle bliver behandlet på, og at vi i dk " har råd til at være så afvisende". Vi ligger nok langt nede på listen, når en veluddannet udlænding overvejer at rejse ud i verden. Det viser det vel også, når der i den første periode Greencard-ordningen har eksisteret, i de først 6 mdr, kun var en fra Ukraine der søget om et Greencard til dk. "Rygter" om et land rejser hurtigt i en globaliseret verden... i en verden hvor der bl.a. er mange lande der har et stort behov, og er i hård konkurrence, for at tiltrække veluddannet arbejdskraft, men vi mener åbenbart at vi i danmark "ikke har nogen konkurrenter på det område".
Senest rettet af tristani 03.04.2008 22:13:24, rettet i alt 2 gange.

monies
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20.07.2007 15:38:29

Indlæg af monies » 03.04.2008 05:23:29

Jeg kan kun give dig ret. Danmark er temmelig lukket og har urimelige regler. Veluddannet eller ej - man burde selv kunne bestemme hvor man vil bo med sin partner.

JensLyn
Indlæg: 61
Tilmeldt: 16.09.2007 15:19:57
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af JensLyn » 03.04.2008 13:49:53

Det lyder som om at der er mange der har fået FS på kun 3 uger.

Visum til DK tager 6-8 uger at behandle... Og det skal først fra Kina
til DK også... =(



Ville det forresten hjælpe hvis jeg får nogle af mine venner til også at skrive et invitations brev, foruden mit eget?
(Min venner har også haft nogle koreanere på besøg før...)


Med venlig hilsen,
JensLyn.

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 03.04.2008 17:34:28

JensLyn skrev:Det lyder som om at der er mange der har fået FS på kun 3 uger.

Visum til DK tager 6-8 uger at behandle... Og det skal først fra Kina
til DK også... =(



Ville det forresten hjælpe hvis jeg får nogle af mine venner til også at skrive et invitations brev, foruden mit eget?
(Min venner har også haft nogle koreanere på besøg før...)


Med venlig hilsen,
JensLyn.
Jens.
Ring til ambassaden og hold dem beskæftiget,hvis du ikke gør det ja så har de jo ingen grund til at skynde sig.. Få dem til at sende papirer til US hurtigst muligt. Vis at du er interesseret i at få visummet.
Danske ambassader og offentlige instanser er ikke en pind bedre end den værste banan-republik...
M.H.T dobbelt invitation så kan jeg ikke se hvorfor du skulle gøre det.
Et invitations brev er så de kan se hvem som har ansvaret for ansøgeren økonomisk når pågældende kommer her.Det kan dine venner jo ikke garantere for..
Thats all,IMO
held og lykke..

JensLyn
Indlæg: 61
Tilmeldt: 16.09.2007 15:19:57
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af JensLyn » 03.04.2008 17:44:15

keff skrev:
JensLyn skrev:Det lyder som om at der er mange der har fået FS på kun 3 uger.

Visum til DK tager 6-8 uger at behandle... Og det skal først fra Kina
til DK også... =(



Ville det forresten hjælpe hvis jeg får nogle af mine venner til også at skrive et invitations brev, foruden mit eget?
(Min venner har også haft nogle koreanere på besøg før...)


Med venlig hilsen,
JensLyn.
Jens.
Ring til ambassaden og hold dem beskæftiget,hvis du ikke gør det ja så har de jo ingen grund til at skynde sig.. Få dem til at sende papirer til US hurtigst muligt. Vis at du er interesseret i at få visummet.
Danske ambassader og offentlige instanser er ikke en pind bedre end den værste banan-republik...
M.H.T dobbelt invitation så kan jeg ikke se hvorfor du skulle gøre det.
Et invitations brev er så de kan se hvem som har ansvaret for ansøgeren økonomisk når pågældende kommer her.Det kan dine venner jo ikke garantere for..
Thats all,IMO
held og lykke..

Skal der ligge en udskrift af min bankkonto i forbindelse med den invitation?

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 03.04.2008 21:08:14

JensLyn skrev:
Skal der ligge en udskrift af min bankkonto i forbindelse med den invitation?
Kort sagt: Det skader vel ikke..

Jeg kan ikke finde visum kravene på deres side
http://www.ambbeijing.um.dk/da
Men prøv at ring eller mail dem..
kig også her på de allmene krav:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... soeger.htm
Der kan du downloade disse skemaer:
> Ansøgning om Schengen-visa
> Supplerende oplysningsblanket

Husk at mange ambassader kræver flere dokumenter.
Eks: kontoudtog,letter of leave/skolepapirer,osv osv..

Her er en fin vejledning om invitationsbrev:
viewtopic.php?t=319&highlight=invitation

Her er en søgning på alle tråde om invitationsbreve:
search.php?mode=results
evt skriv "invitation" på search feltet..

Hvis du læser alle tråde vil du være godt klædt på.
Jeg var også meget nervøs før jeg skulle skrive et sådant brev,men hold dig til det vigtigste såsom : Du betaler for ophold,forsikring,hjemrejse.Hvornår har i mødtes,hvad er jeres forhold osv osv..
Husk at hun måske kommer til interview på ambassaden så det er vigtigt at hun kender dig og ved hvad du laver og at hun kender datoer i mødtes.

PS: Du spurgte øverst i tråden hvad der er hurtigst. Det er svært at sige,visum kan også tage lang tid men hvis i skal vente 6+ måneder på FS så er det bedre at i er sammen imens.
Venligst Keff

Besvar