Bortrejse under US' behandling af familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DK-TW

Bortrejse under US' behandling af familiesammenføring

Indlæg af DK-TW » 11.11.2013 23:41:24

Kære ÆUG

Tak for en rigtig god rådgivning her på siderne.

Jeg og min forlovede, som er her på lovligt visumfrit ophold, bliver gift om 2 uger, hvorefter vi vil ansøge Udlændingestyrelsen om ægtefællesammenføring. Jeg kan se på nyidanmark.dk, at de forventer, at den maksimale procestid er 3 måneder, og jeg kan med glæde se på Facebook, at nogle har oplevet endnu kortere procestid.

I slutningen af januar vil min kæreste rejse hjem til sit hjemland (Taiwan) i en måned, hvorefter vi vil tage på bryllupsrejse. Det betyder, at han vil være ude af DK i ca. 1½ måned.

Er det et problem, hvis US godkender ægtefællesammenføringen i mellemtiden?

Jeg kan forstå, at jeg - for at sammenføringen er gyldig - skal deponere de 50.000 kr. på en lukket konto, og han skal naturligvis også tilmeldes folkeregistret, men det behøver vel ikke at ske straks? Og fristen med, at han skal bestå danskprøve A1 efter 6 måneder, gælder efter han er blevet tilmeldt folkeregistret. Er der andet? Og de nævnte ting forhindrer os vel ikke i at være udenlands? Jeg kan bede min bank om at klare deponeringen, mens jeg er i udlandet...?

På forhånd mange tak for hjælp - og endnu en gang tak for, at I så velvilligt stiller jeres store ekspertise til rådighed.

fundiver199

Re: Bortrejse under US' behandling af familiesammenføring

Indlæg af fundiver199 » 12.11.2013 07:45:59

Som du selv er inde på, er der en ret kort frist til at stille bankgarantien, når ansøgningen er godkendt. Så du skal vel som minimum have nogen, der kan læse din post for dig, og have truffet nogle forhåndsaftaler med banken, før I rejser ud af landet.

DK-TW

Re: Bortrejse under US' behandling af familiesammenføring

Indlæg af DK-TW » 12.11.2013 09:43:06

fundiver199 skrev:Som du selv er inde på, er der en ret kort frist til at stille bankgarantien, når ansøgningen er godkendt. Så du skal vel som minimum have nogen, der kan læse din post for dig, og have truffet nogle forhåndsaftaler med banken, før I rejser ud af landet.
Tusind tak for hurtigt svar.
Hvor lang er fristen til at stille bankgarantien normalt? Jeg selv er formentlig kun væk i ca. 3 uger, så det er ikke helt lige så længe som min kommende mand...

Besvar