Aldersforskel hvordan behandles det af US ?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
supawizz
Indlæg: 12
Tilmeldt: 13.07.2007 08:36:25
Geografisk sted: Denmark

Aldersforskel hvordan behandles det af US ?

Indlæg af supawizz » 11.03.2008 15:45:28

Hej er der nogen der har erfaringer med hvordan aldersforskel behandles ved FS ? Min mand er 13 år yngre end jeg, det er eneste punkt hvor US kan finde grund til at afvise at give FS.
Vi har været kærester i 5 år og har masser af billeder fra fester og ferier, samt familie og venner der kan vidne om at vi giftede os af kærlighed og har levet som par i 2 år inden vi giftede os. men skal vi sende dokumentation til US sammen med FSblanketter og hvilken dokumentation er bedst ?
Aldersforskellen er mindre end imellem mine danske forældre, men min oplevelse er at US vælger en negativt vinkel om muligt og forudser derfor at det vil blive et issue.
Er ikke sikker på at de beder om dokumentation før de giver afslag og vi derefter skal igang med en anke for at få lov til at bevise vores sag. Så jeg er i vildrede om at sende alt inden sagen behandles.
Wizz

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 11.03.2008 21:18:58

suprawizz
Du har intet at frygte.
Grunden til at aldersforskel kan spille en rolle er pga proforma mistanken.. Og det er jo ikke et problem for jer da i har kendt hinanden i lang tid..
Send bare dette sammen med ansøgningen:
Lav en mappe med inholdsfortegnelse og lav nogle afsnit med "bevis matrialer" billeder og andet bevis på at i har kendt hinanden i lang tid..
Det er jo forskelligt hvad man har af bevis,men flybilletter og andet dokumentation med navn på dur..
Du skal ikke sende alle jeres billeder for det vil trætte dem men send lidt fra forskellige måneder eller år,så der er en spredning på billederne. Man får jo ny frisure engang imellem..Skriv evt at de kan se flere billeder hvis de ønsker det, men det vil de nok ikke :D

Jeg synes jeres sag ser særdeles god ud,no worries..

Keff

Nicolai
Indlæg: 85
Tilmeldt: 11.07.2007 09:08:32
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 13.03.2008 15:56:47

Reglen er vel 10 år for proforma mistanke. Mig og min kæreste er 9 og 8 måneder i forskel. Kan det blive et problem?

keff
Indlæg: 497
Tilmeldt: 27.07.2007 20:04:42

Indlæg af keff » 13.03.2008 22:04:04

Det er svært at lave en streg i sandet,de kigger helt sikkert på helheden.
Nogen siger 8 år og andre siger 10 år..Men hvis man har rent mel i posen,så kan jeg ikke se hvorfor det skulle gi afslag. Det er jo ikke svært at vise sin kærlighed hvis den er der.
Reglerne er vel lavet for at undgå tvangsægteskaber og menneskehandel..
Gem telefonregninger(jeg har alle mine opkald/smser på mit forbrug på www.telmore.dk) ja selv 200 samtaler på yahoo-messenger har jeg gemt og printet ud.. Det er meget simple ting som kan bruges som stærke beviser..Hvem gider bruge så meget tid på hinanden hvis man ikke elsker hinanden.??
Her er proforma detaljerne:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... skaber.htm

Keff..

Nicolai
Indlæg: 85
Tilmeldt: 11.07.2007 09:08:32
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Indlæg af Nicolai » 13.03.2008 22:15:59

Tjah, jeg har hverken flybillettter eller msn samtaler.

Men billeder fra ferier har jeg da :D

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 12.04.2008 12:01:34

Gamle stempler i passet kan vel også styrke ens sag? Altså at man f.eks. har været 4-5 gange i sin ægtefælles hjemland indenfor de senere år.

Besvar