ramt af 24 års reglen, mulighed for forlængelse af visum???

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
freja
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.12.2007 22:36:23

ramt af 24 års reglen, mulighed for forlængelse af visum???

Indlæg af freja » 17.01.2008 17:34:07

Jeg er 22 år og det er min kæreste fra Guatemala også. Vi har været sammen i snart to år, og mødtes i Guatemala. Ligenu opholder han sig som turist her i Danmark, men han skal hjem i slutningen af Februar, for så har han opholdt sig i Danmark i tre måneder. Jeg har overvejet at søge om forlængelse af turistopholdstilladelsen (personer fra Guatemala er der ikke krav om visum) , men jeg ved at det er svært. Er der nogle der har erfaring med at søge om yderligere tre måneder?
I såfald hvor lang tid tager det for dem at behandle ansøgningen? for vi overvejede at søge i sidste øjeblik også kunne han måske bare være her den tid det tager for dem at behandle ansøgningen?
Er det muligt at tage til Norge som ikke er medlem af EU og så vende tilbage til Danmark og kunne opholde sig yderligere tre måneder?
Håber at der er nogen der kan svare på mine spøgsmål.
Hilsen Freja

ABJ78

Indlæg af ABJ78 » 17.01.2008 18:11:04

Hej Freja.
Desværre bliver det ikke let at få forlænget visum, medmindre der er tale om en helt ekstraordinær situation såsom pludselig opstået sygdom eller dødsfald. Mht til at søge alligevel og så udnytte sagsbehandlingstiden - det vil jeg helst ikke svare på. Jeg vil tro, at når så I får svar og sandsynligvis afslag, så skal han nok ret hurtigt forlade landet og hvad så med flybillet osv. Hvis han ikke forlader landet rettidigt kan han få 3 års indrejseforbud i DK. Jeg synes det er "risky business".
Mht planen om at tage til Norge - det er ikke realistisk. Du skal skelne mellem EU og Schengen. Nok er Norge ikke medlem af EU, men de er med i Schengen. Og visumreglerne omfatter Schengenlandene. Hvis din kæreste har været i DK (eller opholdt sig i Schengen) 3 måneder (eller rettere max 90 dage), så kan han først komme tilbage til DK når der er gået yderligere 3 måneder. Reglen hedder, at han må opholde sig i DK max. 90 dage i løbet at ½ år begyndende fra hans indrejsedato. Så ligemeget hvad kan han først rejse ind i DK igen når der er gået 3 måneder - man kan ikke bare rejse ud og så ind igen en uge efter...
Måske er der nogen der kan se en anden løsning for jer...
Held og lykke trods alt...

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 17.01.2008 21:58:47

kan han tage 3 md til UK? de er ikke med i Schengen? Kommer an på hvad om han kan få visum der

CopyCatDk1
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16.09.2007 11:11:16
Geografisk sted: Sweden
Kontakt:

Indlæg af CopyCatDk1 » 26.01.2008 13:07:54

Hejsa.. måske kunne han søge Au-pair i sverige.. det er bare 1 ide
men det kraver at i finder en Au-pair familie der vil haver ham. og vil lave en Kontrack.. jeg bor selv i sverige lige nu. og har en phillipinsk kone, vi havde hendes søster på besøg. i 3 månder. der var min kone så gravid, og skulle føde. så derfor fik vi forlængede hvores Turist visa i yderlige 6 månder extre.. alt i mens at hun havde søgt de 6 extre månder. og havde fået dem. pga at min kone var gravid. søgte hun en familie i danmark. og fik en... de har lavet en kontrackt. og søgt Au-pair i Ulændinge Styrelsen. og hun fik så ok.. og kan blive i danmark yderlige 1½år. før hun skal hjem.. men nu har hun så en kærste i danmark. som hun bor hos.. og tager på arbejde hos sin au-pair familie på hverdage..

måske kan i gører noget linene.. Kryser finger på at i får love til at blive sammen..

mig og min kone blev nødt til at gifte os i denmark. vi var 24 Mig"manden" og hun var 22år. vi blev gift. og flyttede til sverige.. på under et par månder.. nu venter vi på at kunne flytte til danmark.. osv..

muni
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06.08.2007 06:19:38
Kontakt:

Indlæg af muni » 26.01.2008 14:20:52

Hej freja

Da jeg søgte om forlængelse af besøgsvisum, skrev jeg bare at jeg vil have den forlænget så vi kunne holde nytårs aften samme og derefter begge vores fødselsdage i februar. Vi fik forlængelse.

Da jeg afleverede papirene til politiet, sagde de at det har noget at gøre med den sagsbehandler papirene falder hos.

Held og lykke

Bedoy
Indlæg: 5
Tilmeldt: 31.01.2008 15:04:32
Geografisk sted: Fjerritslev, Denmark

Indlæg af Bedoy » 05.02.2008 21:26:29

Hej Freja
Det med forlængelse af turist visum er meget svært. Jeg er gift med en mand fra Mexico, han kom til danmark på turistvisum. jeg fødte vores barn da han var her og vi søgte forlægelse pga vores datter kun var 3 uger da han skulle rejse hjem. Vi fik afslag. Fødslen af vores fælles barn var ikke grund nok til at han kunne blive.
Hæld og lykke
Bedoy

Besvar