Er det kvitteringsbrev?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
bonni24

Er det kvitteringsbrev?

Indlæg af bonni24 » 19.10.2012 19:40:54

Hejsa :) Jeg har et spørgsmål vedr kvitteringsbrev fra us. den 18 sep søgte min mand og jeg fs ( han er på visa fra tunesien og skal rejse hjem den 20 Nov) I dag har jeg så modtaget et brev fra us hvori der står at de har modtaget vores ansøgning om sammenføring. og så står der 3 punkter under at man skal være opmærksom på at med dette brev har de endnu ikke taget stilling til om de vil behandle sagen - dette kan vi få brev omkring om 5-6 uger. punkt 2 omkring at man kun kan få lov at blive i dk hvis ansøgningen er indgivet under lovligt ophold samt at sagen i givet fald vil blive behandlet inden for 3 mdr ved enkelt sag eller 7 mdr ved kompliceret men dette vil vi få brev om om 5-6 uger.

Mit spørgsmål er så om manden min må blive i dk når vi har modtaget det her brev eller om man først ved det om de 5-6 uger hvor han jo i teorien så er udrejst?

MVH
Malene :)
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien :)

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: Er det kvitteringsbrev?

Indlæg af Durmaz » 20.10.2012 13:54:39

Som udgangspunkt kan i forvente at han får prosesuelt oph men ansøgningen behandles... med mindre han har indgivet sin ansøgning på ikke lovlig oph, eller helt tydeligt ikke lever op til reglerne, og kun har brugt ansøgningen til at forlænge sit oph.....

Hvilket det jo ikke lyder til i har, så han kan rolig blive vil jeg tænke... det er et gentagne spg du kommer med, så vi er mange der før dig har stået i den situation og været usikkert. Så du skal ikek bekrymre dig, det brev du har fået er et standard brev.

bonni24

Indlæg af bonni24 » 20.10.2012 14:30:46

Okay ja det tænkte jeg nemlig nok også men blev bare så i tvivl. Men når nu de skriver at de vender tilbage om 5-6 uger - jeg går ud fra vi har en simpel sag da jeg hverken har været på kontanthjælp, er dansk statsborger - født i dk og alt- men er det så 3 eller uheldigvis 7 mdr fra den dag de registrere sagen eller fra hvornår? :)

tusind tak for hjælpen
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien :)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.10.2012 11:21:38

De 3/7 måneder regnes fra det tidspunkt, hvor sagen er fuldt oplyst. Så det kommer an på, om der mangler et eller andet, de er nødt til at bede dig om at sende.

Besvar