Opholdstilladelse givet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
anjabekker

Opholdstilladelse givet

Indlæg af anjabekker » 19.07.2012 10:45:36

Så kom Opholdstilladelsen endelig efter 6 mdr.
Nu har jeg så lige et par spørgsmål da papirerne er lidt svære at gennemskue for mig

Det går på betingelserne for opholdstilladelse

Der står:
Betingelserne for din opholdstilladelse er:
1 at dit nationalpas er gyldig 3 mdr udoveropholdstilladelse
2 at du bor sammen med ægtefælle og at denne bor fast i danmark
3 at ægteskab er indgået efter git og ægtefælles ønske
4 at formålet med dit ægteskab ikke er at opnå et selvstændigt opholdsgrundlag

ANDRE BETINGELSER
opholdstilladelse betinges normalt endvidere af
1 at ansøger og herboende ægtefælle ikke modtager hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrations loven frem til ansøger meddeles tidsubegrænset ophold
2 at herboende råder over egen bolig af rimlig størrelse

Fravigelse af forsørger og boligkrav på grund af særlige grunde..

Forsørger og boligkrav fraviges pga særbørn..

mine spørgsmål går på?

Skal min mand så ikke op til indvandreprøve?
Kan min mand få kontanthjælp eller vil det gå ud over hans tidsubegrænset ophold da begge mine børn er fyldt 18 inden han skal søge om tidsubegrænset?
Sender kommunen noget til os ang integrationsprogram eller skal vi selv henvende os.

Håber der er et klogt hoved derude der er bedre end mig til at gennemskue deres paragraffer

Hilsen
Et meget lykkeligt ægtepar

fundiver199

Re: Opholdstilladelse givet

Indlæg af fundiver199 » 19.07.2012 11:40:33

Tillykke med det :D
anjabekker skrev:Skal min mand så ikke op til indvandreprøve?
Nej ikke hvis der er givet dispensation.
anjabekker skrev:Kan min mand få kontanthjælp eller vil det gå ud over hans tidsubegrænset ophold da begge mine børn er fyldt 18 inden han skal søge om tidsubegrænset?
Din mand kan få kontanthjælp, hvis jeres økonomi er så dårlig, at han er berettiget til det. Det kræver jo, at du har en lav indtægt, og at I ikke har nogen formue. Et af kravene for tidsubegrænset opholdstilladelse er, at man ikke må have modtaget kontanthjælp de sidste 3 år før, man søger. Så på den måde spiller det en rolle og kan betyde, at han må blive ved med at søge om tidsbegrænsede forlængelser, også efter 5 år i Danmark. Men han skal jo også have arbejdet eller studeret i 3 af de sidste 5 år, og hvis man gør det, modtager man jo ikke kontanthjælp. Så i praksis må man nok sige, at de to krav lapper utroligt meget over hinanden.
anjabekker skrev:Sender kommunen noget til os ang integrationsprogram eller skal vi selv henvende os.
Det ved jeg ikke. Men kommunen har pligt til at køre ham gennem programmet, så hvis kommunen ikke selv henvender sig, kan de vel ikke leve op til den pligt. Men der kan da aldrig ske noget ved selv at tage kontakt. Det gælder vel bare om at komme i gang så hurtigt som muligt.

Besvar