Giftes på Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Jay1
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27.09.2017 09:41:37

Giftes på Filippinerne

Indlæg af Jay1 » 12.08.2023 06:52:26

Hej. Mig og min kæreste fra Filippinerne har været i et forhold siden 2017 og vi har besluttet os for at blive gift dernede til næste år. Jeg har været i Filippinerne hvert år siden 2016 hvor vi lærte hinanden at kende og han har endnu ikke været i Danmark.
Jeg er lidt forvirret omkring hvilke dokumenter jeg skal vedhæfte når jeg skal søge om en ægteskabsattest hos familieretshuset. Jeg læste et sted at man også skulle vedhæfte bl.a billeder sammen og private samtaler for at bevise man er i er rigtigt forhold, er dette nødvendigt?

Jeg er også i tvivl om, at vi skal underskrive 11b erklæringen? Jeg er dansk statsborger og som førnævnt er han Filippinsk og har endnu ikke været i Danmark. Hvis ja, så fører dette til mit sidste spørgsmål.

Der står også inde under krav at: “Jeres underskrift på ansøgningen skal være underskrevet i hånden for at kunne betragtes som en gyldig underskrift. Der kan derfor ikke anvendes digitale underskrifter for eksempel Adobe eller paint.”
Her går jeg ud fra at det vel er begge vores underskrifter men hvordan skal dette lade sig gøre, da han bor på Filippinerne?

Håber nogen kan hjælpe med dette :)

Besvar