Hvordan får jeg min serbiske kæreste til DK?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Aquarious
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24.06.2018 21:37:54

Hvordan får jeg min serbiske kæreste til DK?

Indlæg af Aquarious » 24.06.2018 22:11:42

Hej ÆUG :-)

Jeg og min kæreste spekulerer på hvad der er smartest for os at gøre. Jeg er dansk statsborger, han har serbisk pas og indtil marts 2019 opholdstilladelse i Frankrig hvor han har boet de sidste 4 år (og været gift der med sin eks).
Jeg er 22, han 32 og vi vil gerne vies for at gøre tingene simplere. Jeg ved at jeg er omfattet af 24-års reglen så her er nogle spørgsmål:

1. Er der en fordel i at blive gift allerede nu? Jeg tænker at den dag vi endelig søger kan de se vi har været gift længe og dermed måske ikke mistænke proforma-ægteskab. Hvilket det jo ikke er, vi vil gerne bo sammen til evig tid :-)

2. Hvad sker der hvis vi bliver gift inden jeg bliver 24 - kan han så højst være her i 90 dage?

3. Hvad er mulighederne for at benytte EU-reglerne? Vil det på den måde være muligt at skaffe ham en 2-årig opholdstilladelse på den måde, og indenfor hvor lang tid? Jeg så et sted at man min skal bo/arbejde i et andet EU land i 3 måneder før man kan søge?
Ville ikke have noget imod at bo med ham i udlandet i en længere periode.


Har i nogen råd?

KH forvirret pige.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hvordan får jeg min serbiske kæreste til DK?

Indlæg af skaanebo » 24.06.2018 22:33:24

EU-regler giver 5 års opholdskort, som derefter gøres permanent. Læs mere under menupunktet "Rådgivning" på hjemmesidens forside.

Besvar