Tredjelandsborger /Thailand

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af Zazinda » 19.10.2017 15:27:33

Jeg har været lidt rundt omkring og har endeligt fundet ud af
Hvor vores kærlighed skal slåes sammen så det efterfølgende godkendes..
Min kommende og jeg er på en opgave.
Når han er tredjelandsborger fra ægypten skal han
Naturligvis have bragt sin del af papirer iorden før
Vi rejser til Thailand.. Jeg har talt med de rette og blevet godt og grundig sat ind i hvordan vi gør så vores ægteskab er lovligt ifølge lovgivningen, ægteskabsattest mm.

Men Vi kan intet finde omkring hvad han forud for rejsen skal have bragt iorden for at indgå ægteskabet ..
Vi skulle nødig stå og mangle noget. Han har pas og civilattest som er oversat og signeret .
Håber på lidt råd :)
God dag

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af skaanebo » 19.10.2017 15:35:11

Ønsker I at blive gift i Thailand? Måske den thailandske ambassade kan være behjælpelig i så fald.


mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af mh1 » 19.10.2017 20:08:53

Du er klar over at en egypter skal have visum til Thailand, ikke? Faktisk skal egyptere have visum til de fleste lande.
https://thailand.travisa.com/TVSVisaIns ... rtnerID=TA
mh
Rådgiver for ÆUG

Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af Zazinda » 20.10.2017 10:45:37

Tak for info :)
Vi ved han skal have visum og hvor vi skal indgå ægteskab for at dette godkendes . Stedet hedder AMPUR ..
Så der ligger planlægning forud :)
Tak for en masse gode råd , link mm..
Jeg ville have haft noget større udfordringer hvis ikke jeg havde denne fantastiske gruppe at støtte mig til.
🌺🌎

Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af Zazinda » 20.10.2017 10:50:35

Tak for hjælpen :)

IbaMam

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af IbaMam » 20.10.2017 12:29:10

Skal i så efterfølgende familiesammenføres i Danmark? For hvis det er planen, er det altid et "plus", at man er blevet gift i Danmark. Det har indflydelse på tilkyntning til Danmark. Jeg vil bare nævne det, for jeres egen overvejelser. Held og lykke med bryllupet og alt det bedste!!!

Zazinda
Indlæg: 51
Tilmeldt: 01.12.2016 23:23:48

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af Zazinda » 20.10.2017 12:49:39

Jeg kender reglerne og har forsøgt og kæmpet ..
jeg fik en blodprop i hovedet midt i sidste 2. Forsøg som har begrænset kampen .
Man bliver fuldstændig ødelagt af det.
Vi har alle krav dækket ind men hvis de vælger ikke at stole på hvad man fortæller kan de
Uanset hvor meget man viser , fortæller og gør stadig bare sige nej.
Det er ikke lykken at skal straffes fordi man elsker hinanden .. Det gør så ondt indeni.
god dag
Tak for svaret.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af mh1 » 20.10.2017 14:10:03

Vrøvl! Hvor man bliver viet betyder ABSOLUT ingen forskel på chancen for positivt svar.

Det kræver blot mere benarbejde, fordi vielsesdokumentet som regel skal oversættes, hvis landet ikke (som fx Tyrkiet gør) automatisk udsteder en international vielsesattest, når en eller begge parter ikke er ‘indfødte’, og attesten skal legaliseres.

Det er kun attester fra nogle få lande, som fx Irak, som kan være vanskelige at få godkendt, pga. det kaos der stadig er.
mh
Rådgiver for ÆUG

IbaMam

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af IbaMam » 20.10.2017 16:28:34

Du har åbenbart oplevede noget andet. Desværre har andre oplevede noget andet. En tætte bekendte fik afslag fra US for FS - begrundelse var at siden de var blevet gift i mandens hjemland også i øvrigt hendes oprindelsesland - selvom hun er født og opvoksede i DK (har ikke DK statsborgereskab - kun permanent) så kan man føre et samliv i det land og ikke Danmark.

Hvis man skal have FS/samliv i Danmark, så giver det også god mening at man tilkyntter sig DK hurtigst muligt - f.eks via et vielse. Det er noget US lægger vægt på indirekte. Lad os lad være med at give US noget som helst at tage fat i som kan medføre et afslag - det er min point.

I øvrigt, så lad os holde en venlig tone. Alle har forskellige oplevelser og sådan som Udlændingeloven er sat samme i dag så er der masser af plads til interpretation for hver enkelte sagsbehandler hos US.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af skaanebo » 20.10.2017 20:31:11

Det, der lægges vægt på, er at man har besøgt DK mindst en gang før. Ikke hvor man er blevet viet henne.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Tredjelandsborger /Thailand

Indlæg af gambler » 20.10.2017 20:40:37

@ Zazinda

hvad er planen udover at blive gift : søge visum i bangkok ? (så skal du via VFS Global, det ikke så langt fra ambassaden)
måske det kan lade sig gøre, når i ER blevet gift, men nævn aldrig at i efterflg. har plan om at søge FS i danmark :idea:
og det kan du jo også ? ambassaden om (hvis de overhovedet kan tage stilling til det, pga helt andet land end de beskræftiger sig med) (så sender de det jo blot videre til US, eller afviser det)

du får selv 30 dages opholdsstempel når du lander i Bangkok,
og husk at trafik er frygtlig, men skytrain & undergrundsbane, kører
og begge dele har station ret tæt på ambassaden (husk at aftale tid)

hos thaimyndigheder, de kan været meget emsige, også med meget små ting, sometider kan en 1000bath ''forklare'' en hel del

Besvar