Civilstandsattest ved ægteskab med filippinsk kvinde

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Pototten
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12.09.2017 16:18:15

Civilstandsattest ved ægteskab med filippinsk kvinde

Indlæg af Pototten » 12.09.2017 17:07:19

Kære alle

Hvis man må fedte lidt, så tak for et godt forum. Jeg har brugt ÆUG meget i det år, jeg har haft en filippinsk kæreste. (Hold kæft jeg vidste ikke, at det var så besværligt) :shock:

Jeg er 42 år og er kæreste med en filippinsk kvinde på 30 år. Vi har kendt hinanden i 1 år. Vi mødte hinanden på nettet og i april 2017 mødtes vi første fysisk, da jeg besøgte hende i Singapore, hvor hun arbejdede (som domestic helper). I juli 2017 var jeg på ferie i Filippinerne. Nu er hun her i DK på et turistvisum, der udløber i november 2017. Alt er godt og jeg har friet. Hun har sagt ja, og vi er lykkelige. Jeg har læst om visumregler, familiesammenføring og ægteskab på nyidanmark.dk og her på forum.

Jeg troede faktisk, at vi havde helt styr på det. Indtil i dag: Vi var på kommunen for at udfylde Ægteskabserklæring. Ingen af os havde skænket civilstandsattesten (certificate of no impediment) en tanke. På philembassy.no kalder de det for (CENOMAR). Den kan man vist kun få ved personligt fremmøde, ligesom den skal legaliseres ved DFA (også ved personligt fremmøde)?

Det er noget rod, for vi ville gerne gifte os, nu hvor hun er i Danmark, så vi kan søge familiesammenføring herfra. Jeg har trawlet forum igennem og bl.a. læst om Ærø-modellen, men den dur vist ikke, når jeg bor i Danmark?

Er der andre muligheder? Gifte os i Tyskland?

Lidt om mig selv: Jeg er født i Danmark og har aldrig boet i udlandet. Jeg har aldrig modtaget offentlige ydelser. Jeg blev skilt for 2 år siden og har 2 delebørn, hvoraf den ene har bopæl ved mig. Jeg bor i eget hus. (Ved ikke om det er relevant, men som jeg forstår det, skulle alle krav for at få familiesammenføring vist være på plads)?

Lidt om min kæreste: Hun er født på Filippinerne har aldrig været gift og har ingen børn.

Er der nogen, der har kreative forslag, vilde idéer eller andre input?

I øvrigt: Er der nogen, der tør sætte tal på, hvad sandsynligheden er for, at hun kan få processuelt ophold, når det engang lykkes os at blive gift og få søgt familiesammenføring?

Er der andre ting, vi kan have glemt?

Mange tak på forhånd :)

Besvar