Vielse med midlertidlig ophold

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ani
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16.07.2017 21:51:47

Vielse med midlertidlig ophold

Indlæg af Ani » 16.07.2017 22:12:48

Hej
Jeg er en ung kvinde på 28 år gammel og har to børn, to piger på 5 og 3 år.
Min kærste og jeg har være sammen i knap 8 år og ønsker brændene at gifte os men vi er bange for at jeg vil hop i den familiesammenførings system. Jeg kom til Dk som 11 årig med min forældre og søskende, er færdig uddannet her i landet men har kun midlertidlig ophold, jeg skal søg til tidsubegrænset i 2019, men 2019 er for langt væk... Hvilke betydning vil den have hvis jeg gifter mig med min døtres far som har ubegrænset ophold i dk?? Vil min sag i Udlændingestyrelse start forfra dvs under ham? Hvad nu hvis jeg vælger at tag hans efternavn??
Mvh Ani

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vielse med midlertidlig ophold

Indlæg af mh1 » 17.07.2017 11:43:50

Hvis din forlovede allerede har permanent ophold i DK, vil det ikke have nogen som helst indflydelse på din egen opholdstilladelse hvis I gifter jer.

Da både du og han allerede HAR opholdstilladelse, behøver I jo ikke at søge om familiesammenføring, I fortsætter med jeres respektive opholdstilladelser som de er, og du søger om permanent når tiden kommer.

Hvis du vælger at skifte efternavn og/elller bopæl, skriver du blot en meddelelse til Udlændingestyrelsen om det, så de ved at du har nyt efternavn og hvor de skal sende evt. post hen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar