Ægteskab med en illegal i Sverige, han har gyldigpas

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sweet
Indlæg: 13
Tilmeldt: 03.04.2017 00:19:30

Ægteskab med en illegal i Sverige, han har gyldigpas

Indlæg af Sweet » 04.04.2017 10:51:19

Hej!

Jeg ønsker at indgå ægteskab i Sverige med en illegal, som snart søger asyl i Sverige. Han har et gyldigt pas (Pakistansk). Vi er ved at indhente de nødvendige dokumenter, inden vi indgår ægteskab. Når og hvis vi får tilladelse til at indgå ægteskab i Sverige, vil vi bosætte os i Sverige og senere søge om familiesammenføring.

Det skal siges, at han blev gift i Pakistan med en dansk statsborger og fik opholdstilladelse til Danmark i 2014 hans ægteskab varede ikke lang tid, og blev skilt året efter. Han fik et brev fra kommunen om, at han skulle rejse hjem sidste år 2016. Og nu opholder han sig i Sverige. Han er skilt, og har papir på det. Men har stadig et opholdstilladelsen kort fra Danmark( den er jo ikke gyldig selvom den er til 2018, når han har fået brev om forlade Danmark), et gyldigt pas.

Jeg er danskstatsborger. Født og opvokset i Danmark. Lige pt intet job el bolig i Sverige. Det jeg har fået af vide er, at det vigtigt at jeg har et job og bolig i Sverige. Jeg skal fremvise 3 mdr lønseddel husleje inden ægteskab, men inden vi når så langt er spørgsmålet:

1. Er det muligt for mig at indgå ægteskab med en illegal? Og hvordan skal det foregå?
2. Man skal have tilladelse i Danmark fra kommunen om at blive gift? Hvordan får jeg det, når det omhandler en illegal som er bosiddende i Sverige? Jeg kan jo ikke give den oplysning til borgerservice, når de spørger mig om min kommende ægtefælle?
3. Starter sagen på en ny, eller bliver hans gamle ægteskabs sag taget op?
4. Hvem skal involveres inden ægteskab? altså svenske kommune?
5. Det er intet problem for ham at fremvise civilstatus om at han er single. Skal han så have civilstatus fra Pakistan eller kan han nøjes med at vise civilstatus på hans skilsmisse fra Danmark?
6. I hans situation vil han blive sendt hjem?

Det skal bemærkes, at jeg intet foretager mig uden at have bevis på at det er mig lovligt at gøre det. En advokat foreslog at han søgte asyl og blev dermed legal, og derefter kunne han søge om ægteskab. Men hvordan skal det gøres?

Håber af hjertet nogen har svar på det hele, hvis det er muligt at jf. til links vil det også være super dejligt, da jeg så kan dokumenterer mine trins legalt. :)
TUSIND TAK på forhånd!

Besvar