Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Wwonka
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06.11.2016 23:56:17

Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Indlæg af Wwonka » 07.11.2016 00:31:35

Hej Forum

Jeg har fundet en rigtig sød og dejlig Thai kæreste, som jeg planlægger at rejse ned og besøge i December. Hun er klar til tage med mig til Danmark, da vi har talt og skrevet en del sammen over de sidste måneder, og er efterhånden sikre på at vi er passer godt sammen. Og vi vil gerne giftes og flytte til Danmark, Hun har 2 børn på 11 og 14 uden kontakt til faderen, og forældremyndighed.

Jeg har tidligere været gift med en russisk pige i 15 år, som jeg har 3 børn med her i Danmark, Vores ældste søn bor hos mig og de 2 andre hos min ex. Vi har fælles forældremyndighed

Jeg er førtidspensionist, og mener at vide at jeg kan få dispensation for bl.a. forsørgelseskravet???

Jeg ved at der er sket en del ændringer på området, i løbet af årene. Og er derfor lidt i tvivl om helt præcist hvad der er bedst at gøre, og vil derfor gerne vide noget om regler, særbørn, og alt der her hokus pokus jeg skal igennem :)

Vi har derfor snakket frem og tilbage om hvad der er bedst, nemmest og hurtigst at gøre mht. at blive gift, kultur forventninger, få familiesammenføring, opholdstilladelse, billetter osv. osv. altså hele turen rundt.

Kort sagt så vil jeg gerne høre fra jer herinde der har prøvet hele denne her proces fra start til slut, men også jer der ved noget konkret med enkelte ting er mere end velkomne til at bidrage.

Jeg har hørt at det skulle være nemmest at blive gift i Thailand og derefter søge visum, og købe billetter osv i Thailand, er det rigtigt??
Og hvad krav er der mht. visum og billetter, kan min status som førtidspensionist gøre en forskel her???.

Hvis der evt. også er nogen der har konkrete kontaktpersoner jeg kan snakke med de forskellige steder, vil dette også være en god hjælp.

Erfaring med billige billetter, rejsemuligheder osv til bangkok, er også mere end velkomne.

Håber på mange input, da jeg synes jeg mangler et overblik i alt det her.

Spørg endelig hvis i mangler info til at kunne besvare mine spørgsmål.

Mvh og tak for hjælpen

Jakob

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Indlæg af mh1 » 07.11.2016 17:04:23

Først og fremmest skal I ikke forhaste jer. Hvis I dels ikke har 'kendt' hinanden mere end nogle måneder, dels ikke har mødt hinanden i den virkelige verden endnu, er der høj risiko for at US vil sige 'proformaægteskab > afvise ansøgning', hvis I gifter jer under første rigtige samvær og søger fs.

At du har særbørn, kan give dispensation fra tilknytningskravet og andre krav, men IKKE for mistanken om proforma.
mh
Rådgiver for ÆUG

Wwonka
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06.11.2016 23:56:17

Re: Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Indlæg af Wwonka » 07.11.2016 18:46:19

Tak for indlægget, det er hemed med på listen over overvejelser :-)

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Indlæg af closed1 » 07.11.2016 20:10:55

"Jeg er førtidspensionist, og mener at vide at jeg kan få dispensation for bl.a. forsørgelseskravet???"

Måske får man disp. forsørgelses kravet , men man kan ikke få kontanthjælp/ integrations ydelse uden at man ser på din indkomst og hvis du ejer for over 20000kr så skal de "spises op" først før din kone kan modtage integrationsydelse .

Wwonka
Indlæg: 4
Tilmeldt: 06.11.2016 23:56:17

Re: Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Indlæg af Wwonka » 07.11.2016 21:01:17

Ja det er jeg med på :-), det er heller ikke fordi hun skal på offentlig forsørgelse, jeg har arbejde fra dag 1 til hende når hun har fået opholds- og arbejdstilladelse.

det er kun i forhold til garantiforpligtigelsen jeg nævner dette.

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Indlæg af Bandcamp » 16.11.2016 14:55:56

Se nu at tage det med ro. Stol på mig når jeg siger, at man ikke kan konkludere ud fra online-chat at man også har kemi i forvejen, når man mødes. Selvom hun bare er super at chatte og Skype med, kan du ikke vide, om I taler fornuftigt sammen i virkeligheden, og om I "fungerer" sammen. Ydermere, med mindre hun er et exceptionelt tilfælde, er Thaier ret dårlige til Engelsk.

Ikke for at fornærme dig, men hvor gammel er hun, hvilket område i Thailand er hun fra, og har hun slået sine folder i "underholdningsbranchen" derovre i Thailand? Sagt meget generelt - hvis en Thai pige er god til engelsk og er interesseret i en udlænding, er der stor sandsynlighed for, at hun har arbejdet på barer af den frække slags. Hvis hun er god til engelsk og ikke har arbejdet på barer, er der afsindig lidt sandsynlighed for, at hun er interesseret i en udlænding. Hvis hun ikke kan engelsk overhovedet, er det håbløst at kommunikere. Pest eller kolera.

Thai'erne er flinke folk, især pigerne, men det er ingen hemmelighed, at der bogstavelig talt er en hel industri af gold-diggere, der lever af at snøre mænd for deres penge. Tro ikke, at det kun sker i en aften i byen når manden er på ferie derovre - nogle piger kører på én ellere flere mænd i årevis (både via nettet og i virkeligheden), bliver gift og får børn, og så til sidst, når "koen" (manden) er malket for penge, skrider de. Jeg ved fra egen erfaring hvor let man kan blive charmeret af en sød pige derovre, så pas på.

Nå, men det var bare lidt advarsler, måske er det ikke relevant for dig, men tænk kritisk og fald ikke for hvad eller hvem som helst.

Du mister selvfølgelig intet andet end lommepenge ved at besøge hende i december, så det er en fin start. Det er ganske nemt at finde en flybillet til Bangkok, bare gå ind på http://www.momondo.dk og søg fra CPH til BKK på nogle dage der passer dig. Det bør ikke koste mere end omkring 4000 kroner tur/retur. Pas på med at rejse lige omkring den danske jul og nytår, da billetterne godt kan koste et par tusinde kroner ekstra, med mindre du virkelig gerne vil være der i julen eller nytår. De er buddister i Thailand, så de fejrer ikke jul, men i visse turistområder er der alligevel pyntet op til jul, da det tiltaler alle de vesterlandske turister. Det er sikkert meget hyggeligt. De fleste rejser lige efter nytår, i januar eller februar, hvor Danmark er røvkoldt.

Jeg synes du skal skrinlægge alle tanker om ægteskab indtil videre. Efter du har besøgt hende, og stadig synes hun er fin, kan du få hende til DK på turistvisum (Schengen visum) i op til 3 måneder, hvilket jeg absolut vil anbefale dig at gøre, inden du tænker på ægteskab. Ligesom Thailand er dejligt i den danske vinter, er Danmark lækkert om sommeren, så efter du er kommet hjem i december og stadig synes hun er fjong, så kan du i det nye år begynde at forberede dig på at søge Schengen visum til hende. Eksempelvis vil det være optimalt at være i DK fra Maj til August, hvor vejret er bedst og dagene er lange og lyse.

I Danmark kan hun få nogle måneder til at se landet, mærke kulden og den anderledes kultur, og ikke mindst leve sammen med dig i hverdagen i et par måneder, hvilket er en god "test" af forholdet, og om det kan fungere i Danmark. Hvis enten hun eller dig (eller begge) ikke synes om det, kan I gå hver til sit. Selvom I har det godt i Thailand, hvor det er varmt, alt er spændende for dig, og hvor du er på ferie og alt er spas, er hverdagen i dit hus eller lejlighed i gamle Danmark altså lidt mere kedelig, og det skal forholdet kunne klare.

Jeg har selv lavet samme fidus med min filippinske kæreste - jeg mødte hende derovre (dog ikke via nettet), tog hjem, besøgte hende to gange mere, og havde hende heroppe i 2 måneder sidste sommer, og det var hyggeligt og lærerigt. Næste sommer inviterer jeg hende herop 3 måneder igen, men jeg har slet ikke travlt med at blive gift og få hende til Danmark, selvom jeg da tænker tanken.

Held og lykke med det, jeg svarer gerne på flere spørgsmål.

Neumann
Indlæg: 17
Tilmeldt: 30.12.2016 10:32:07

Re: Giftes med Thai kæreste, hvordan gør jeg A-Z???

Indlæg af Neumann » 11.01.2017 12:15:56

A til Z.....

1.Bopæls kommune

2.Udenrigsministeriet

3.Danske ambassade Bangkok

4.Thailandske udenrigsministerier Bangkok

5.Thai kommune blive gift

6.Oversætte vielsesattest

7.Thailandske udenrigsministrerier

8.Den danske ambassade Bangkok

9.Din bopæls kommune

10.Færdig!

Besvar