Bedste løsning med min Russisk forlovet

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Guido2805
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21.06.2016 09:20:01

Bedste løsning med min Russisk forlovet

Indlæg af Guido2805 » 21.06.2016 09:35:19

Hej
Jeg er en EU-Boger(italiensk)
min forlovet er Russisk ,hun har en datter som er født i italien ( hun er blive ikke anerkende fra hendes far).
Vi skal gifte os .
Vi vil gerne gifte os i italien ( så bliver mere nemt med familiesammenføring efter Eu-regler).
Men , når vi bliver gift ,hvad sker med datter?
det er bedste gifte os eller det er bedste at jeg anerkender datter ,så vi har muligt til være sammen mere hurtig?
Det er en jungle med regler......
Har i muligt at hjælpe mig?
tak
Hilsen Guido

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Bedste løsning med min Russisk forlovet

Indlæg af mh1 » 21.06.2016 09:59:16

Det er ligemeget, hvor I bliver gift i forhold til om I kan bruge EU-regler eller ej.

Hvis du bor i DK er det nok enklere at blive gift der, for så er ægteskabet jo registreret, og det næste skridt er så at gå til statsforvaltningen og få registreret din ægtefælle og hendes datter og bede om opholdskort til begge. Så enkelt er det.

Du behøver ikke, og KAN heller ikke, 'anerkende' hendes datter som din, der vil formodentlig blive krævet dna-prøve, så hvis hun ikke er din biologisk, må du adoptere hende hvis du ønsker at være hendes officielle far.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Bedste løsning med min Russisk forlovet

Indlæg af fundiver199 » 21.06.2016 16:02:23

Din ægtefælles særbørn har EU-opholdsret på lige fod med dine egne biologiske børn. Så det ændrer intet, at du "anerkender", adopterer osv. din kommende ægtefælles særbarn.

Besvar