Registrering af udenlandsk ægteskab i sverige

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nydam
Indlæg: 15
Tilmeldt: 19.02.2016 14:04:47

Registrering af udenlandsk ægteskab i sverige

Indlæg af Nydam » 13.06.2016 20:53:20

Hej

Min kæreste og jeg overvejer at blive gift i Jordan, hvor han er fra og så få ægteskabet registreret i Sverige. Vi er dog lidt i tidspres og vil derfor høre, om der er nogen der ved, hvor lang tid det tager at få godkendt sit udenlandske ægteskab i Sverige - især når det er fra et land, der ikke er med i nogen internationale samarbejder om den slags ting?

Alternativt, har nogen erfaring med om man kan blive gift i Sverige, hvis man endnu ikke har fået svensk CPR-nummer? (Jeg flyttede hertil i april, men min sag trækker frygteligt langt ud og min kærestes visum udløber snart).

Tusind tak på forhånd!

Mange hilsner Emilie

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Registrering af udenlandsk ægteskab i sverige

Indlæg af mh1 » 14.06.2016 13:20:08

Kontakt den danske ambassade i Jordan:
http://jordan.um.dk

Din vielsesattest skal legaliseres, og da Jordan ikke er et apostilleland, skal den først til den stedlige jordanske legaliseringsmyndighed, formodentlig udenrigsministeriet, derpå til ambassaden. Spørg den danske ambassade hvordan du skal gøre. Du kan så registrere dit ægteskab i DK, og med en udskrift fra folkeregisteret + den legaliserede vielsesattest også i Sverige.

Der er en svensk ambassade også, men det vil sandsynligvis være lettere for dig at få legaliseringen gennem den danske.

KAN du i øvrigt i det hele taget blive viet under Ramadanen?
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar