Ægteskab med udlænding og medejer af fast ejendom.

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hans Daniel

Ægteskab med udlænding og medejer af fast ejendom.

Indlæg af Hans Daniel » 18.05.2016 09:35:44

Hej

Jeg er er forlovet med en mand fra Indien (han arbejder i Dubai som accountant).
Vi overvejer hurtigst muligt at han kommer til Danmark så vi kan blive gift. Han skal naturligvis også hurtigst muligt have job.
Han har schengen visum og har været hos mig på besøg.
Mit spørgsmål er: Kan han komme til stå som medejer af huset. Min exmand står stadig som medejer og min nye mand skulle jeg gerne stå der istedet ellers er det jo noget rod.
Jeg kan ikke stå som eneejer.
Skal lige nævnes: At min exmand ikke betaler noget til huset. Jeg afholder alle udgifter.

Hans Daniel

larsmand

Re: Ægteskab med udlænding og medejer af fast ejendom.

Indlæg af larsmand » 18.05.2016 13:55:33

Jamen det er der ikke noget problem i..... blot skal han godkendes af din kreditforening dersom at du har lån i ejendommen.... Og uden at han har et job er det nok ikke sandsynligt... Ej heller når du ikke kan stå som eneejer... det er der jo nok en grund til.... Så er der jo også spørgsmålet om din ex mand vil afhænde hans andel af huset... om du evt skal betale ham en del af det overskud der evt. er i ejendommen....
Hvem der afholder udgifterne tænker jeg er uden betydning... så du må altså først ha fat i din ex for at høre om han i det hele taget vil af med sin halvdel, hvilket du jo ikke kan tvinge ham til.... derefter skal i ansøge jeres kreditforening om muligheden for at din nye mand kan overtage andelen....

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh » 18.05.2016 14:49:37

Narh, larsmand, der er nu lige det lille problem med en tilladelse fra Justitsministeriet, når udlændingen ikke har boet mindst 5 år i DK.

Se: http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... st-ejendom

Og problemet med om eksmanden vil gå med til at blive aflyst som medejer, det er da et reelt problem.
mh
Rådgiver for ÆUG

larsmand

Indlæg af larsmand » 23.05.2016 11:15:21

MH..... Vi er helt enige... Du har ret i at det kan skabe et problem med at eje når man ikke har boet her i min 5 år.... Men endnu mere tvivlsomt er det da bestemt om Kreditforeningen vil acceptere ny låntager som jo hverken har job eller indkomst.... Endvidere kan eksmanden da bestemt blive en tung klods om benet at komme af med uden en kompsensation for den evt. merværdi der måtte være i ejendommen

H_Larsen

Indlæg af H_Larsen » 08.08.2016 15:19:09

Hej

Vi købte hus 2½ år efter min kone flyttede til Danmark

Vi søgte om Justitsministeriets tilladelse til erhvervelse af fast ejendom i Danmark.

Vi fik den indenfor 3-5 dage

Kravet var vi havde bopæl på den adresse vi søgte om og min kone havde en gyldig opholdstilladelse.

mvh

Larsen

Besvar