Visum til bryllupsfest.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Parsifal25
Indlæg: 47
Tilmeldt: 09.06.2007 07:41:40

Visum til bryllupsfest.

Indlæg af Parsifal25 » 14.12.2007 08:02:18

Hej,

Jeg er i den lykkelige situation, at jeg og min Ukrainske forlovede planlægger at gifte os næste gang hun kommer til Danmark på turistvisum :D
Vi håber, at US ikke vil stille krav om bankgaranti næste gang vi søger om visum, idet vi overholdt sidste visum og US frigav garantien efter Yana rejste hjem til Kiev.
Nu vil vi jo meget gerne invitere Yanas far med til vores bryllup men da Ukraine er i immigrationslandegruppen kan der kun gives visum til kærester eller nærmeste familie og da jeg jo endnu ikke er i familie med Yanas far kan det vel begrunde et afslag på visum.
og her er så mit spørgsmål: Er der overhovedet nogen mulighed for at Yanas far vil kunne få visum til Danmark for at deltage i vores bryllup?

Mvh.

VSP

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 14.12.2007 09:16:16

Hejsa

Nej, I kan ikke få ham her op på et dansk visum...endnu...

Ukraine er i immigrationslandegruppen. Det betyder forældre kan komme her op og der skal ikke stilles bankgaranti for forældre og mindreårige børn.

Men da han er din kommende kones far og ikke din, kan hun først invitere ham når hun har fået opholdstilladelse ved FS, desværre.

Det I kan gøre er at I får fat i et Schengenvisum hvis I har venner, familie eller bekendte i et andet Schengenland, der kan invitere ham og så rejser han via dette land. Så skal han først mellemlande via dette land og derefter kan han indrejse til DK.

Parsifal25
Indlæg: 47
Tilmeldt: 09.06.2007 07:41:40

Indlæg af Parsifal25 » 14.12.2007 20:52:19

Hej ZB,

Tak for dit svar. Det var som jeg forventede, men man håber jo alligevel...

Hvis vi nu gifter os i Ukraine og søger FS under Yanas efterfølgende besøg i DK og herefter vælger en dansk kirkelig velsignelse, vil det så være mulighed for at søge visa til Yanas far mens FS behandles (jeg er så i familie med Yanas far)?

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 14.12.2007 21:37:47

Hej Parsifal

Din kone skal have sin arbejds - og opholdstilladelse til at være i DK først (altså FS) inden I kan søge om visum til hendes far.
Måske skulle I så vente med den kirkelige velsignelse til faren kan være med. Det er jo en rigtig fin ting som hendes egen far går glip af....

Du havde ikke mulighed for at få fat i et Schengenvisum via et andet land???

Parsifal25
Indlæg: 47
Tilmeldt: 09.06.2007 07:41:40

Indlæg af Parsifal25 » 15.12.2007 08:38:01

Hej ZB,

Jeg regnede nok med, at FS var en betingelse for at søge visum til hendes far :(
Vi kunne vælge at blive gift i Ukraine, men vi har begge lyst til at blive "rigtigt" gift i Danmark, uden alt det "bøvl" som bureaukratiet i Ukraine er berygtet for.

Jeg tænker stadig over om det er muligt for Yanas far at få Schengenvisum til et andet land - måske til et af de nye Schengenlande i Baltikum. Ved du noget om hvor let det er at få visum gennem de nye Schengenlande?

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 16.12.2007 23:31:05

Nej,
men jeg ville gå ud fra det er samme regler som de andre Schengenlande. Tjek her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... hengen.htm

Måske er det jeres chance hvis I kender nogen der?

Held & Lykke til jer

astra16V
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23.12.2007 17:15:27

Indlæg af astra16V » 02.03.2008 17:30:54

Hej Parsifal !

Jamen jeg troede da du havde fået svar på alle dine spørgsmål
på RUSSIANMEETINGPLACE.COM (RPM) men du kunne jo bare have
spurgte en af os der inde jeg er helt sikker på vi godt kunne have
fortalt dig alt dette. mine svirfoældre er også fra Ukraine og vi havde
også undersøgt mulighederne men fandt hurtigt ud af det var helt
umuligt så vi blev enige om at gifte os i DK også have en del folk
som så tog billeder som jeg så puttede på en CD og tog med ned til
mine svirforældre og fik fremkaldt der nede da det kun koster en 1/3
del af hvad det koster her hjemme og skal lige love for det bragte glæde.


Mvh. ASTRA16V.

Håber snart at se mere til dig på vores andet forum.

Besvar