Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 01.09.2011 11:26:59

Vi søgte familiesammenføring 23.06.2011 og hørte endeligt fra US 30.08., men med et meget overraskende resultat. US havde forlagt min tidsubegrænsede lejekontrakt med boligselskabet, og havde endvidere misfortolket min tidligere lejers fremlejekontrakt som om det var mit lejemål, der var udløbet 01.08. (selvom jeg højt og tydeligt står som ejer/udlejer på den kontrakt), så nu mener de ikke, at jeg har vist, at jeg har en permanent bolig i Danmark. De har fået en ny kopi af min lejekontrakt, men jeg er bange for, hvad det betyder for sagsbehandlingstiden.

Jeg er nu gravid i sjette måned, og da der var over 6 måneder til min terminsdato, da vi indleverede ansøgningen, og vi desuden begge er over 28 år, jeg ikke har været på kontanthjælp siden 1996, jeg har en permanent bolig i Danmark og aldrig har været dømt for vold mod nogen eller noget, troede vi ikke, at der var noget til hinder for, at min mand ville være i landet, når jeg skulle føde, men nu ser det måske anderleddes ud.

Min mand ansøgte fra Uganda. Vi vil forsøge at få ham op på et turistvisa, hvis han ikke har fået indrejsetilladelse endnu til december, men hvad betyder det egentligt for FS-sagen, hvis han opholder sig i Danmark, når han får indrejsetilladelse? Han skal jo komme med billetter og boardingpas og bevise, at han rejste ind i landet indenfor 28
dage efter, at han har fået visaet fra ambassaden. Hvis han allerede er i landet, får han så bare sit visa forlænget med yderligere 3 måneder, eller skal han rejse tilbage til Uganda, få et FS-visa og rejse til Danmark igen?

Mvh,
SKH

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af fundiver199 » 02.09.2011 00:38:41

En ansoegning om visum vil helt rutinemaessigt blive afslaaet, hvis ansoegeren i forvejen har en ansoegning om opholdstilladelse under behandling. Saa lad endelig vaere med at spilde jeres tid og penge med at soege om visum.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 02.09.2011 08:45:37

Jeg skal lige forstå det helt:

Hvis vores sagsbehandling bliver flere måneder forsinket på grund af US's sagsbehandlingsfejl, så er der ikke noget, vi kan gøre for at være sammen, når vi får vores barn?

Det er da fuldkommen sindssygt!

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af fundiver199 » 03.09.2011 02:18:21

Det er korrekt forstaaet. I hvert fald hvis du er saa langt henne i graviditeten, at du ikke har mulighed for at rejse til din mands land og foede jeres barn der.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 03.09.2011 06:41:02

Jeg er faktisk i min mands land lige nu, men jeg tager tilbage til Danmark om et par uger, for jeg har tænkt mig, at både jeg og barnet skal overleve fødslen. Det er ikke SÅ vigtigt for os at være sammen, når vi bliver forældre, at vi synes, jeg skal føde her, hvor mødre/børnedødeligheden er mindst 50 gange højere end i den vestlige verden.

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af krikris » 03.09.2011 06:55:07

Du er nødt til at forstå at vores udenlandske ægtefæller ikke er velkomne i DK. De er højst tålte at det politiske flertal i DK.

DK fører en fair og fast udlændinge politik og er fløjtende ligeglade med, at det betyder at din man ikke kan overvære sit barns fødsel. Vi danske kan jo bare lade være at forelske os i sådant "noget skidt" som en udenlansk ægtefælle er, eller tage konsekvensen og flytte til vores ægtefælles land.

Sådan er holdningen til vores udenlanske ægtefæller, og det skal disse være klar over inden de bosætter sig i DK og det er på den måde sagsbehandlingen i US føres med indædt skepsis dikteret af det politiske flertal.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 03.09.2011 07:01:22

Jeg ved det godt...

Jeg er bare enormt frustreret over, at de smider min dokumentation væk, endda efter jeg snakkede om alle dokumenterne med den medarbejder, jeg personligt afleverede det hele til i juni. Det er næsten ikke til at bære, at det kan få konsekvenser for hele vores lille familie-in-the-making, når det er fuldkommen uforskyldt og vi var i rigelig god tid til at starte med.

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af krikris » 03.09.2011 07:20:45

Det er bare en forsmag, på det liv der venter jer i DK desværre. Med de mængder af dokumentation som US kræver at det egentligt utroligt at der ikke bliver mere væk.

Min mand (nigerianer) og jeg er selv FS via EU retten. 3 siders bilag i Sverige i sin tid.. 5 dages behandlingstid for 5 års opholdskort.....ca 100 sider + div bonner( et par hundrede) i DK i sin tid, 2,5 mdrs behandlingstid for 5 års opholdskort

De siger ligesom det hele.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 03.09.2011 07:31:43

Vi havde også overvejet Sverigesløsningen, men eftersom jeg vil være gravid i 7. måned, når jeg kommer tilbage til Danmark midt i september efter at have overstået min opsigelse hernede, og jeg ydermere så skal have fremlejet min lejlighed igen med den tid det tager et finde en lejer og få tilladelse af boligselskabet, inden jeg overhovedet kan tage til Sverige, er det vist ikke lige så praktisk...

Min termin er lige omkring nytår, så det kan jo også være, han når at få indrejsetilladelse, inden den tid kommer. Det var i øvrigt ikke helt planlagt, at jeg skulle blive gravid i foråret i år, og hvis jeg havde vidst hvilket mareridt, det her er, ville jeg have sørget for, at det ikke var sket... Det er trist, at man ikke bare kan glæde sig til, at der kommer en lille ny verdensborger :-/

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af fundiver199 » 04.09.2011 23:52:05

Retfaerdigvis skal det saa siges, at SKH's situation ville vaere fuldstaendig den samme, hvis hun boede i alle mulige andre lande. Selv i ekstremt indvandringsvenlige lande som Sverige er det fuldstaendig rutine, at en opholdstilladelse skal vaere opnaaet, foer man kan indrejse i landet med henblik paa fast bosaetning. Saa hvis man vil undgaa denne situation, ja saa maa man lade vaere med at blive gravid med en udlaending, foer man allerede bor lovligt sammen i et givent land.

Der er jo dog stadig 3 maaneder til december, saa mon ikke det hele lykkes alligevel. Det haaber jeg da i hvert fald paa SKH's vegne.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 05.09.2011 08:02:16

Lad mig lige udrede sagen endnu engang:

1) Jeg afleverede alle dokumenter. Jeg afleverede dem personligt. Jeg snakkede med den pågældende US-medarbejder om, hvorfor jeg stod med 2 forskellige lejekontrakter (en tidsubegrænset, hvor jeg er lejer, og en fremlejekontrakt med mig som udlejer), og spurgte hende, om der var nogen grund til at aflevere min tidligere fremlejers lejekontrakt, som udløb første august. Hun sagde at ja, det var der, for så kunne de se, at jeg havde fuld råderet over min lejlighed igen fra første august. Derefter smed US så min tidsubegrænsede lejekontrakt med boligselskabet væk og læste min fremlejers kontrakt som om det var mit lejemål, der var udløbet 01.08. Jeg kan umuligt være dene eneste person, der har haft fremlejet sin lejlighed, mens jeg boede i udlandet. Og ja, sagsbehandlingsfejl kan selvfølgeligt også forekomme i indvandringsvenlige lande.

2) Vi afleverede ansøgningen 23.06.2011. Det var over 6 måneder før min terminsdato, og vores sagsbehandlingstid burde falde inden for 3 månedersmålet, fordi alle dokumenter var afleveret, og vi opfylder alle krav.

3) Jeg bor lovligt sammen med min mand, men ikke i Danmark.

4) Vi synes ikke, at jeg skal føde her, fordi mødre/børnedødeligheden i gennemsnit faktisk er 500 gange højere end i Danmark, og ikke "kun" 50 gange, som jeg skrev ovenfor.

5) Selv hvis man bruger prævention, kan uplanlagte graviditeter forekomme. Og når man ellers er gift og gerne vil have børn på et tidspunkt, burde det at man ikke bor i Danmark, ikke alene være grund til at få en abort.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af fundiver199 » 06.09.2011 02:30:47

Det kan du have ret i alt sammen. Jeg prøvede bare at perspektivere sagen ved at nævne det faktum, at jeres situation ville være fuldstændig den samme, hvis du var statsborger i Sverige, Canada, USA eller stort set et hvilket som helst andet vestligt land. Så derfor er det ikke korrekt, som krikris skriver, at det er et udtryk for et særligt dansk "fremmedhad", at en opholdstilladelse som udgangspunkt skal være opnået, før man kan rejse ind i landet for at bosætte sig.

Tværtimod er de danske regler på dette område langt mere lempelige end i de fleste andre lande, og sagsbehandlingstiderne er kortere. Din mand kunne således have fået processuelt ophold, hvis han var rejst hertil på visum og havde afleveret sin ansøgning her. Og i f.eks. Sverige er den generelle sagsbehandlingstid pt. 7-9 måneder. Dvs. alle venter i 7-9 måneder og ikke kun dem, der er uheldige, at der sker fejl under behandlingen af deres sag.

Jeg ved godt, at intet af dette hjælper jer af det mindste. Jeg synes bare, at man skal prøve at forholde sig en smule nøgternt og sagligt til tingene, og at se dem lidt i perspektiv. Og her kan man altså ikke sige, at I er ramt af nogle særligt restriktive eller urimelige danske regler.

Nu bliver du sikkert sur, men der er jo altså også noget, der hedder personligt ansvar og konsekvenser af valg, som man selv har truffet. Du har så valgt at blive gravid med en mand, der bor i et land, hvor du ikke har lyst til at føde dit barn pga. et ringe sundhedsvæsen. Og dermed har du så også valgt, at du muligvis kommer til at føde dit barn uden, at din mand har mulighed for at være til stede. Det er helt grundlæggende en konsekvens af dine egne valg, og man kan ikke med nogen grad af rimelighed sige, at det er "samfundets skyld".

krikris
Indlæg: 964
Tilmeldt: 10.02.2009 16:54:32
Geografisk sted: denmark

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af krikris » 06.09.2011 06:36:25

Ja det kan Fundiver have ret i, men at aflevere en ansøgning hos Migrationsverket eller hos US er som at være i 2 verdner, sidstenævnte sted er gennemsyret af mistro og man føler sig som en lille ulydig skolepige der er kaldt op på skoleinspektørens kontor. Det eneste positive er deres flotte akvarium med Afriakanske chilider, som man får gooooooooood tid til at studere. Det er et sted jeg håber kun at skulle sætte mine ben igen om 3 år i forbindelse med min mands POT ifølge EU retten.

SKH;Findes der ingen privat klinikker i Uganda hvor man kan betale sig til en lidt bedre behandling end på en bushklinik? I Nigeria er børnedødligheden også meget høj, men ikke for dem som har midler til at bruge private alternativer (bla har mine 2 svigerinde fået 3 børn tilsammen uden nogle problemer. Det er helt på europæisk niveau, men at du så hellere vil føde i DK er så en helt anden sag.

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 06.09.2011 08:02:34

@Fundiver: Jeg beklager meget, men jeg kan altså ikke forstå, hvordan US's sagsbehandlingsfejl kan være en konsekvens af mine personlige valg, så det bliver du nødt til at skære ud i pap. Vi ville jo ikke stå i "den her situation", hvis US havde gjort deres arbejde ordentligt. Vi havde sat os ind i sagerne, overholdt deadlines, afleveret alle papirer og burde få svar senest 23.09., men jeg havde så bare glemt at tage US's inkompetance og/eller arbejdspres i ed.

- Jeg har ikke på noget tidspunkt stemt på den regering, der i 10 år har skåret ned på offentlige midler, sådan at sagsbehandlerne ikke har tid til at sætte sig ordentligt ind i sagerne, så arbejdspresset er ikke en konsekvens af mine personlige valg.

- Jeg har bestemt heller ikke på noget tidspunkt stemt på deres støtteparti, der har fået sneget fremmedfjendskhed ind i debatten på et niveau, så det er blevet i orden at forholde sig til fremmede (og de, der gifter sig med dem) som om det var et uomtvisteligt faktum, at vi bare vil snylte på systemet og lyver og bedrager, så mistænkeliggørelsen og den modbydelige holdning til vores udenlandske ægtefæller er ikke en konsekvens af mine personlige valg.

- Jeg har ikke på noget tidspunkt bakket op om det højreorienterede værdiskifte, der siger, at mennesker skal mødes med mistro. Det er jo ikke kun i US, man bliver behandlet som en kriminel med omvendt bevisbyrde. Det gælder fx også for enlige forsørgere til børn med to danske forældre, der skal bevise uden smålig skelen til "rimelig tvivl", at de ikke alligevel bor sammen med den anden forælder og bare prøver at udnytte systemet, så den mode d'emploi i det offentlige er heller ikke en konsekvens af mine persolige valg.

Hvis jeg ikke havde afleveret alle papirerne, ville jeg gerne tage ansvaret for det, men det er altså US og ikke mig, der har smidt dem væk. Som sagt afleverede jeg papirerne personligt (efter 5 timers ventetid) og snakkede med den medarbejder, der tog imod dem, om at jeg afleverede 2 lejekontrakter, den ene for at vise, at jeg har et tidsubegrænset lejemål med KAB, den anden for at vise, at min lejers fremleje udløb 01.08., og at jeg altså igen har haft fuld råderet over mine 2 vær/66 kvm siden 01.08. Jeg kan ikke se, hvordan det kan være en konsekvens af mine personlige valg, at min sagsbehandler valgte ikke at læse kontrakten, men uden videre konkluderede, at det var mit lejemål, der var udløbet 01.08.

@krikris: Selvfølgeligt er der forskelle. Den statistik, der viser en forhøjet risiko på 500 gange den i Danmark, er ikke renset for forskelle i dødeligheden mellem omskårne kvinder, der føder i mudderhytter uden tilsyn af en uddannet jordemoder, og private hospitaler, hvor de NÆSTEN har det samme udstyr som i Europa. Det var også derfor, jeg i første omgang sagde 50 gange højere, for selvfølgeligt er dødeligheden ikke lige så stor i Kampala som den er i en 5-hytters landsby midt ude i bushen.

Jeg brugte ugevis på at finde ud af, hvor jeg kunne få en nakkefoldsscaning og en doubletest (også kendt som risikovurdering). Der er kun ét sted i hele Uganda, hvor man kan få foretaget en nakkefoldsscanning, og der er ikke et eneste sted, hvor de kan foretage doubletest eller tripletest. Så det måtte jeg få gjort i Danmark, da jeg var hjemme på sommerferie. Hvis resultatet havde været unormalt og jeg skulle have haft en fostervandsorøve, ville jeg heller ikke kunne have fået den i Uganda, men det var heldigvis ikke tilfældet.

Selv ikke de lokale kvinder føder i Uganda, hvis de har et valg. De mellemrige tager til Kenya eller Sydafrika, og præsidenten flyver sine kvindelige familiemedlemmer til Tyskland i sin private jet... Derudover er her hjernemalaria, kolera og en masse andre ubehagelige sygdomme, som man gerne vil have, at ens nyfødte ikke bliver udsat for. Fødestuerne har ikke myggenet, selvom malaria slår omkring 25 % af alle under-5 årige ihjel, og på statshospitalerne har de heller ikke vand og sæbe, selvom diarré tager livet af yderligere 21 % af de under-5 årige... De har heller ikke de samme monitoreringsredskaber, som vi har i Europa, hvilket giver højere risiko for, at der opstår skader hos barnet under fødslen, selvom det ellers var sundt.

Da jeg ikke er tvunget til at føde her, synes jeg simpelthen ikke, at jeg kan forsvare at gøre det. Det kan man selvfølgeligt også kalde et personligt valg, men jeg vælger ikke længere kun på egne vegne, men også på vegne af et lille barn, som jeg er ansvarlig for at bringe til verden med de bedst mulige vilkår, jeg kan sørge for at give det. Og både min mand og jeg er enige om, at det får det ikke ved at blive født, vokse op eller gå i skole her (jeg er indenfor uddannelsessystemet på universitetsniveau, og selv den internationale skole er under niveau med den danske folkeskole.)

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af soreng » 06.09.2011 09:14:20

SKH skrev:@Fundiver: Jeg beklager meget, men jeg kan altså ikke forstå, hvordan US's sagsbehandlingsfejl kan være en konsekvens af mine personlige valg, så det bliver du nødt til at skære ud i pap. Vi ville jo ikke stå i "den her situation", hvis US havde gjort deres arbejde ordentligt. Vi havde sat os ind i sagerne, overholdt deadlines, afleveret alle papirer og burde få svar senest 23.09., men jeg havde så bare glemt at tage US's inkompetance og/eller arbejdspres i ed.
Ja det havde du glemt....Kan man bruge samme argument og mene at det heller ikke er US's skyle at i er i tidsnød?
SKH skrev:- Jeg har ikke på noget tidspunkt stemt på den regering, der i 10 år har skåret ned på offentlige midler, sådan at sagsbehandlerne ikke har tid til at sætte sig ordentligt ind i sagerne, så arbejdspresset er ikke en konsekvens af mine personlige valg.

- Jeg har bestemt heller ikke på noget tidspunkt stemt på deres støtteparti, der har fået sneget fremmedfjendskhed ind i debatten på et niveau, så det er blevet i orden at forholde sig til fremmede (og de, der gifter sig med dem) som om det var et uomtvisteligt faktum, at vi bare vil snylte på systemet og lyver og bedrager, så mistænkeliggørelsen og den modbydelige holdning til vores udenlandske ægtefæller er ikke en konsekvens af mine personlige valg.

- Jeg har ikke på noget tidspunkt bakket op om det højreorienterede værdiskifte, der siger, at mennesker skal mødes med mistro. Det er jo ikke kun i US, man bliver behandlet som en kriminel med omvendt bevisbyrde. Det gælder fx også for enlige forsørgere til børn med to danske forældre, der skal bevise uden smålig skelen til "rimelig tvivl", at de ikke alligevel bor sammen med den anden forælder og bare prøver at udnytte systemet, så den mode d'emploi i det offentlige er heller ikke en konsekvens af mine persolige valg.
En masse politisk snik/snak
Det er så ulempen ved et demokrati. Man har ikke altid den regering som man selv har stemt på. Jeg tvivler på at du finder mange herinde som har stemt på den regering (eller vil gøre det nu).
SKH skrev:Hvis jeg ikke havde afleveret alle papirerne, ville jeg gerne tage ansvaret for det, men det er altså US og ikke mig, der har smidt dem væk. Som sagt afleverede jeg papirerne personligt (efter 5 timers ventetid) og snakkede med den medarbejder, der tog imod dem, om at jeg afleverede 2 lejekontrakter, den ene for at vise, at jeg har et tidsubegrænset lejemål med KAB, den anden for at vise, at min lejers fremleje udløb 01.08., og at jeg altså igen har haft fuld råderet over mine 2 vær/66 kvm siden 01.08. Jeg kan ikke se, hvordan det kan være en konsekvens af mine personlige valg, at min sagsbehandler valgte ikke at læse kontrakten, men uden videre konkluderede, at det var mit lejemål, der var udløbet 01.08.
Jeg syntes nok heller ikke at der blev skrevet at det er en konsekvens af dine personlige valg at kontrakten ikke blev læst ordentligt igennem. Det er dit personlige valg at du bliver gravid med en person fra et land, hvor du ikke ønsker at føde dit barn (grunden dertil kan jeg såmænd sagtens forstå), men når man gør det så lever man også med en risiko for at man kommer til at føde barnet uden at faderen er til stede. DET er DIT valg, og ikke noget som du kan klandre US for.
SKH skrev:@krikris: Selvfølgeligt er der forskelle. Den statistik, der viser en forhøjet risiko på 500 gange den i Danmark, er ikke renset for forskelle i dødeligheden mellem omskårne kvinder, der føder i mudderhytter uden tilsyn af en uddannet jordemoder, og private hospitaler, hvor de NÆSTEN har det samme udstyr som i Europa. Det var også derfor, jeg i første omgang sagde 50 gange højere, for selvfølgeligt er dødeligheden ikke lige så stor i Kampala som den er i en 5-hytters landsby midt ude i bushen.

Jeg brugte ugevis på at finde ud af, hvor jeg kunne få en nakkefoldsscaning og en doubletest (også kendt som risikovurdering). Der er kun ét sted i hele Uganda, hvor man kan få foretaget en nakkefoldsscanning, og der er ikke et eneste sted, hvor de kan foretage doubletest eller tripletest. Så det måtte jeg få gjort i Danmark, da jeg var hjemme på sommerferie. Hvis resultatet havde været unormalt og jeg skulle have haft en fostervandsorøve, ville jeg heller ikke kunne have fået den i Uganda, men det var heldigvis ikke tilfældet.

Selv ikke de lokale kvinder føder i Uganda, hvis de har et valg. De mellemrige tager til Kenya eller Sydafrika, og præsidenten flyver sine kvindelige familiemedlemmer til Tyskland i sin private jet... Derudover er her hjernemalaria, kolera og en masse andre ubehagelige sygdomme, som man gerne vil have, at ens nyfødte ikke bliver udsat for. Fødestuerne har ikke myggenet, selvom malaria slår omkring 25 % af alle under-5 årige ihjel, og på statshospitalerne har de heller ikke vand og sæbe, selvom diarré tager livet af yderligere 21 % af de under-5 årige... De har heller ikke de samme monitoreringsredskaber, som vi har i Europa, hvilket giver højere risiko for, at der opstår skader hos barnet under fødslen, selvom det ellers var sundt.

Da jeg ikke er tvunget til at føde her, synes jeg simpelthen ikke, at jeg kan forsvare at gøre det. Det kan man selvfølgeligt også kalde et personligt valg, men jeg vælger ikke længere kun på egne vegne, men også på vegne af et lille barn, som jeg er ansvarlig for at bringe til verden med de bedst mulige vilkår, jeg kan sørge for at give det. Og både min mand og jeg er enige om, at det får det ikke ved at blive født, vokse op eller gå i skole her (jeg er indenfor uddannelsessystemet på universitetsniveau, og selv den internationale skole er under niveau med den danske folkeskole.)
Du har bestemt rigtig gode grunde til at træffe det valg...Men fejl i sagsbehandlinger sker...Det er et faktum, og det sker over hele verden. Man kan vælge 2 måder at håndtere det på...Enten brokker man sig over regeringer, inkompetence og hvordan man ikke har stemt på dem der bestemmer, eller også så accepterer man at sådanne fejl engang imellem er en del af livet, som altid vil forekomme med mellemrum, ligegyldigt hvilket land man taler om, hvilken politisk observans som den siddende regering har.

Det er når alt kommer til alt en konsekvens af dit eget valg at denne sagsbehandlingsfejl (uheldig som den er) får så store konsekvenser for dig/jer, pga din graviditet.
1) Det var/er dit eget valg at blive gravid
2) Det er dit eget valg at du ikke ønsker at føde i faderens hjemland (et for mig forståeligt valg vil jeg så lige tilføje)
3) Det er dit/jeres valg at i ønsker at jeres fortsatte fælles liv skal foregå i DK, og i derfor pt er underlagt de regler der er udarbejdet af den siddende regering.

Det tror jeg var hvad fundiver prøvede at perspektivere i hans besked. efter MIN mening valgte du så at læse hans besked som et personligt angreb på dig og dit valg, mere end det forsøg på perspektivering som jeg læste det som.

Besvar