Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

SKH
Indlæg: 44
Tilmeldt: 31.08.2011 10:51:10
Geografisk sted: Uganda/København

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af SKH » 06.09.2011 10:51:07

Allerførst: Vi ville ikke have været i tidsnød, hvis US ikke havde lavet en fejl. Måske var det naivt at regne med, at sagen ville blive behandlet af professionelle, der både kunne finde ud af at holde styr på ens dokumenter og at læse dem... Hvis jeg havde vidst, at det ikke var tilfældet, ville jeg have ansøgt tidligere, men jeg havde altså for meget tiltro til systemet.

Jeg tror i øvrigt, vi taler lidt forbi hinanden her. Mit formål med dette indlæg var i første omgang at finde ud af, om der var en mulighed for, at min mand og jeg kunne være sammen om at opleve at blive forældre, selvom US har lavet en sagsbehandlingsfejl.

Jeg blev temmeligt chokeret over at finde ud af, at selvom de har lavet fejlen, er det os og kun os, det går ud over, fordi der tilsyneladende ikke er nogen måde at modvirke konsekvenserne af deres fejl. Måske udover at fremleje min lejlighed igen, få min mand til Sverige og føde der.

Nu bliver det så en værdiladet debat, for jeg synes, at det er fuldkommen uacceptabelt, at en instans, der arbejder med familiesammenføring og dermed en rettighed, der er stadfæstet i både menneskerettighedskonventionen og EU-grundloven, har så stor en fejlmargin og arbejder efter en metode, der vist bedst kan betegnes som "gå efter manden, ikke efter bolden" - eller med andre ord, de ser ikke på, om man med rimelig sikkerhed kan sige, at kravene er opfyldt, de ser efter, om de ikke kan finde et eller andet, der kan bruges til at afvise folk.

Jeg mener, at det er den indgangsvinkel, der gør, at en sagsbehandler kan forsvare overfor sig selv ikke at læse den kontrakt, hun sidder med foran sig. Og jeg mener, at den indgangsvinkel bunder i det stadie, værdidebatten i Danmark har nået. Det kan du godt kalde "sniksnak", men jeg synes, det er et alvorligt problem, for jeg er jo langtfra den eneste, det er gået ud over.

Og ja, jeg synes det er malplaceret, når folk forsøger at få mig til at tage ansvaret andres fejl. Jeg kunne med al rimelighed have forventet, at det ikke ville være et problem at blive forældre sammen inden for de rammer, der er for familiesammenføring i Danmark, så jeg synes faktisk ikke, at man kan beskylde mig for ikke at ville se på min egen situation i forhold til den virkelighed, jeg lever i. Jeg mener ikke, at man blindt skal eller kan acceptere, at den slags fejl bliver betydende for ens velfærd og familieliv.

For en god ordens skyld var det IKKE et bevidst valg at blive gravid, da jeg gjorde, men det var selvfølgeligt et bevidst valg ikke at få en abort - selvom jeg må indrømme, at jeg efterhånden flere gange i processen har ønsket, at jeg ikke var blevet gravid. Og jeg synes, at det er umenneskeligt, at man som 34-årig med en kandidatgrad og egen bolig stadig kan stå i en situation, hvor det at være blevet gravid mere er et problem end noget glædeligt, bare fordi den mand, man mener vil være den bedste livsledsager og far til ens børn ikke har et dansk pas, og det vil jeg gerne stå ved er en værdiladet holdning, igen.

Durmaz
Indlæg: 454
Tilmeldt: 27.11.2010 21:42:03
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: Turistvisum og FS-visum, der overlapper?

Indlæg af Durmaz » 06.09.2011 14:23:11

Kan lige inføje at pt overholder US ikke deres servicemåk med de 3 mdr, så selvom i havde afleverede alle papir og lever op til alle krav er det ikke sikkert de ville kunne nå det inden for de 3 mdr.... Kan fortælle at jeg personligt kender til at par der på allemåder lever op til alle krav.... Samt har fået gebyret tibage pga disp fra alle krav det vil sige de skal kun leve op til de grundlæggende krav...DA HAR OVERSKREDET SERVICEMÅLET MED DE 3 MDR. de har fået af vide at der faktisk kan gå op til en mdr endnu får de kan forvente et svar

Det her lyder måske koldt.... meeeeen Du skal først føde til slut dec kan jeg forstå det giver immervæk 4 mdr endnu inden, så at du har skulle eftersende nogle papir som er blevet væk betyder nok ikke det store i den sammenhæng..
JEG VED hvor stressende din situation du er i lige nu at søge fs er en ernorm stressende process men du er gravid og skal prøve at slappe af, det kan have konsekvenser for din graviditet, og dit barn kan ende med at udvise stresssymtomer med detil truende for tidlig fødsel..
I er ikke i tidsnød i forhold til en forstående fødsel ( medmindre du føder for tidligt og det kan ingen gadere sig mod) rent faglig ville jeg mene at hvis du har en helt almindelig graviditet med et barn, er chancen for at føde for tidligt jo ikke større end hos andre, meeeen hvis i ikke har hørt noget inden du er i uge35-36 såååååå ville jeg tale om tidsnød hvis din termin ikke er før slut dec....De skal nok nå det US.....ligenu føles det bare ikke sådan, fordi man er så sårbar... og du er endnu mere såbar...

Besvar