hvornår skal der stilles økonomisk garanti?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kopter
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29.06.2007 14:25:27

hvornår skal der stilles økonomisk garanti?

Indlæg af kopter » 09.09.2007 23:26:19

Hej Alle

Min egyptiske kæreste var for 10 dage siden på den danske ambassade for at søge turistvisum for første gang.
Jeg har allerede modtaget et spørgeskema, hvor jeg skal redegøre for vores relationer.
Jeg undrer mig meget over at der i brevet ikke blev nævnt noget om at jeg skal stille økonomisk garanti. Jeg var 100% sikker på at jeg skulle stille garantien, i og med han hører til i immigrationslandegruppen og fordi det er første gang vi søger.
Hvilke erfaringer har i med den økonomiske garanti?
I hvilke situationer skulle i stille garanti?
Er det normalt at de sender spørgeskemaet først og derefter anmoder om garantien?
eller anmoder de om bagge dele samtidig(jeg kender til et tilfælde hvor spørgeskemaet og anmodningen om garantien kom i det samme brev)?

Jeg sidder og overvejer om jeg skal ringe derind i morgen og spørge dem om det er en forglemmelse eller om vi simpelthen ikke skal stille den.
Hvad ville du gøre?

Det er da klart at jeg helst vil undgå at stille garantien, da det giver os mulighed for familiesammenføring straks, hvis vi bestemmer os for det.

Med hensyn til den dokumentation jeg skal sende med er digitalebilleder da gangbare?
Kan man f. eks. printe et par billeder ud og faxe dem?
eller vil de have en cd-rom?
eller vil de have et rigtigt fremkaldt billede?

er der nogle af jer der har sendt telefonkort(global-one og lign.) ind som bevis og er det godt nok(jeg har nogle få udskrifter fra alm. fastnet og mobil jeg kan sende med, men ikke mange)?

Pyha det var en lang smøre.
Håber nogle af jer vil give sig tid til at besvare noget af det.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Mvh. Kopter

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 10.09.2007 06:02:54

Hej

For visum til personer fra immigrationsgruppen skal du altid stille bankgarantien og kende dem personligt.
Den bliver først stillet den når du har svaret og du opfylder kravene for visum.
Farvebilleder på print er fint nok, udskrift af gamle tlf. fra teleselskab er gode beviser.
Telekort er knap så gode, da du jo ikke rigtig kan bevise hvem eller hvor du har ringet til med dem...Du kan måske godt prøve at sende dem alligevel.

Meget held og lykke herfra.

astra16V
Indlæg: 35
Tilmeldt: 23.12.2007 17:15:27

Indlæg af astra16V » 24.12.2007 10:47:06

Hejsa !

Sluder og vrøvl BANKGARANTI stilles FØRST efter endt FS og der gives
opholdstilladelse. Min kone er også fra den gruppe og vi er aldrig
blevet bedt om at stille en garanti før vi fik opholdtilladelse.
Udfyld bare det spørgeskema som der er sendt og send det tilbage til
US så får i et visum uden videre problemmer.

Mvh. Astra16V

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 29.12.2007 15:11:19

Hej

Det er vist to slags bankgarantier, der er blevet rodet lidt sammen her i denne tråd og at Udlændingeservice skelner mellem kærester og gifte par når der søges visum til ansøgere fra immigrationslandegruppen.

Det er således:

1. Bankgarantien for et 90 dages visum er på 54.000 kr og skal ALTID stilles for ansøgere fra immigrationslandegruppen til kærester. Hvis man er gift skal man aldrig stille bankgaranti for visum for ægtefæller.

2. Bankgaranti ved familiesammenføring er på 57.000 kr og skal ALTID stilles når man får opholdstilladelse uanset om det er for gifte/samlevende - på nær i de tilfælde hvor ansøgerne gør brug af dispensationsmuligherne om særbørn, humanitære grunde eller svær sygdom.

jippy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 02.01.2008 19:19:11

Indlæg af jippy » 02.01.2008 19:32:22

vil det så sige at man ikke skal stille med de 54.000
hvis man er gift

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 02.01.2008 20:01:33

Hej
Du skal ikke stille garanti for 90 dages visum til ægtefællen, men hvis I vælger at søge om FS skal I selvfølgelig stille garanti når I får meddelt ophold...

Besvar