Den Tyske ambassade

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mitsu
Indlæg: 30
Tilmeldt: 13.01.2008 22:08:54

Den Tyske ambassade

Indlæg af Mitsu » 21.11.2009 16:08:40

Så har min kone langt om længe fået sit pas, efter at have ventet i 11 måneder, så nu er hun klar til at gå på den tyske ambassade i Manila, da jeg er flyttet til Flensborg i Tyskland... Er der nogen der har nogen erfaringer med den tyske ambassade I Manila? Er meget nervøs for at de behandler sagen efter de nationale tyske regler istedet for eu reglerne. Vi kan se at vi skal ringe og bestille tid, selvom min kone jo sådan set bare skal aflevere hendes dåbsattest, vores vielsesattest og hendes pas, hun skal jo ikke iggenem noget interview når jeg søger gennem eu reglerne. Har tænkte mig at kontakte udlændingekontoret her i Flensborg når min kone har fået en tid på ambassaden for så kan udlændingekontoret måse ringe til ambassaden og foreklare hvordan de skal behandle sagen? Jeg håber alt går gnidningsløst og hurtigt, da vi har et meget stort ønske om at fejre jul sammen :-)

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Den Tyske ambassade

Indlæg af Kim P. Nyberg » 23.11.2009 12:54:09

Hvis såfremt ifald de begynde at vrøvle om nationale tyske regler, skal hun med det straks henvise dem til, at de snakker om et forkert regelsæt og i stedet henlede deres opmærksomhed på den jura, der er udgået fra EU. Fabulerer de stadig over nationale tyske regler, må hun forlange, at de ringer til de tyske udlændingemyndigheder for at få afklaret ansøgningsgrundlaget.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Den Tyske ambassade

Indlæg af fundiver199 » 25.11.2009 12:55:19

I virkeligheden er den vigtigste forskel mellem Schengen-visumreglerne og EU-reglerne, at der efter sidstnævnte ikke kan stilles krav om, at den rejsende skal være i besiddelse af hverken returbillet eller rejseforsikring. Ligesom man heller ikke skal kunne sandsynliggøre, at man har til hensigt at rejse hjem igen.

Hvad angår sagsbehandlingstid, så tvivler jeg derimod på, at det gør nogen afgørende forskel, om tyskerne behandler sagen efter det ene eller andet regelsæt. For det er vist mest i Danmark, at ganske almindelige visumsager bliver trukket ud i månedsvis.

Under alle omstændigheder må Mitsu nok ikke blive alt for skuffet, hvis det ikke kan lade sig gøre at få konen til Tyskland før engang i det nye år. For vi er altså meget tæt på jul allerede. Hvis jobbet og pengepungen tillader det, så er det nok bedre at satse på at holde jul og nytår sammen på Filippinerne.

kaare
Indlæg: 15
Tilmeldt: 19.12.2009 00:12:23

Re: Den Tyske ambassade

Indlæg af kaare » 25.12.2009 23:50:31

Hej Mitsu
Jeg er meget spændt på at høre hvordan det går i din sag med den tyske ambassade. Jeg skal til og i gang med det samme forløb som dig, bare med den tyske ambassade i bangkok.
Hvis du ikke har lyst til at skrive det her, kan du så ikke sende mig en privat besked.

Mange hilsner
Kaare Holler Jessen
Tønder

Besvar