Multiple visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DKTR
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15.12.2023 10:25:04

Multiple visum

Indlæg af DKTR » 26.01.2024 10:18:57

Hej,

Vi har søgt om visum for 2 gang til min kæreste.
I den forbindelse søgte vi om multivisum med et års fleksibilitet. Han fik udstedt visum men ikke multi.

Efter samtale med ambassaden oplyser de, at der efter nye regler - kaldet kaskadesystemet først udsteder multivisum efter 3 tidligere udstedte visum. Dvs, det 4 udstedt visum skal uafhængigt om ansøger har bedt om det udstedes som et multivisum, hvis der indenfor en periode på 2 år tidligere har været udstedt de 3 tidligere visum. Det medfører også at man får et visum på 1 år. Herefter kan der søges igen og der udstedes et på 2 år osv.

Jeg spurgte dem ind til om der således ikke på en konkret vurdering kunne udstedes et multivisum inden, men det afviste de.

Når jeg læser reglerne så kan jeg ikke se, at der står at der IKKE kan udstedes et før, men blot at der SKAL udstedes et efter 3 tidligere udstedte visum.

Er dette korrekt hvad ambassaden oplyser? For det oplyste udlændigestyrelsen mig ikke da jeg ringede. De sagde man sagtens kunne sætte kryds og så var det op til ambassaden at vurdere dette.

Besvar