visum Gr 4

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JCC
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30.10.2023 11:00:39

visum Gr 4

Indlæg af JCC » 30.10.2023 11:25:34

Jeg er lige faldet over dette forum. Hvor er det fantastisk

Jeg ønsker mig lidt flere syn på min egen historie- måske der sidder en venlig sjæl der kan vejlede lidt.

Jeg mødte min mand online for 2 år siden. Vi havde et samarbejde i 1,5 år ( Han har produceret nogle lydfiler, undervisningsmateriale osv ) Inden jeg rejser ned for at mødes med ham. Det hele foregik mellem vores virksomheder. Vi er begge selvstændige.

Jeg rejser til Nigeria knap 3 uger og bliver gift på "Ministry of interiør" Set i bakspejlet ved jeg godt at det havde været mere fornuftigt at vente til efter flere besøg.

Jeg ville rejse ned til ham i september men grundet uroligheder aftalte vi at enten mødes et andet sted eller vente.

Min tvivl ligger nu ved om der er nogensomhelst change for at han kan få et visa til et besøg over julen i 21 dage i Dk uden at have rejst ud af Nigeria før?
Ville det være bedre at søge visa til fx Tyrkiet og mødes der?
Skal jeg besøge ham nogle flere gange i Nigeria inden vi forsøger med visa?

Udfordringen er at han ikke ejer hus, eller har en chef der kan skrive et ferie brev ( Han er selvstændig) Så jeg tænker det er svært at bevise at han rejser hjem igen.
Han har kun leje aftale for sit studie og ejer noget jord

Hvad ville du gøre som næste træk i min historie. Vi ønsker at kunne blive familie sammenført med tiden ( Jeg har særbørn)

Kæmpe stort tak på forhånd

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: visum Gr 4

Indlæg af gambler » 30.10.2023 12:55:10

den er svær ; og kan se du har læst og forstået regler & §

jeg vil foreslå at du evt. poster tilsvarende i denne facebook gruppe, da kan jo være der nogen der har erfaringer med nigeria,


https://www.facebook.com/groups/228352167178526

det ihvertfald klogt ikke at ignorere at det er gruppe 4, ihvertfald krav om ægtefælle opfylder i, selvom de måske vil stille ? omkring
kort forløb, og dermed ''proforma'' mistanke

jeg kan ikke byde ind med mere end at poste i ovennævnte gruppe, se hvad andre har af erfaringer, fordi selvom ens regler
kan der være forskellige fortolkninger fra land til land

JCC
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30.10.2023 11:00:39

Re: visum Gr 4

Indlæg af JCC » 31.10.2023 11:11:37

Tak for din tid og dit svar. Jeg har netop spurgt inde i gruppen

Besvar