Fordel ved visum ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Brian9000
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19.10.2023 20:30:36

Fordel ved visum ansøgning

Indlæg af Brian9000 » 19.10.2023 20:39:48

Hejsa jeg vil høre om nogle jer ved om det er lettere at få et visum eller en fordel hvis man eventuelt kun søger 30 dage istedet for 90 dage
Da jeg gerne vil have min kæreste på besøg men hun er bange for at blive afvist hvis hun søger mere 30-40 dage da hun tror at visum kontoret kigger på hvorfor hun vil være væk i så lang tid og vil give afslag på visum
Skal lige siges at hun var på besøg I Danmark i 30 dage i maj 2023 og rejste hjem igen som aftalt.
Det er et VFS global kontor som er tilknyttet den svenske ambassade hun skal ansøge hos da der ikke er en dansk ambassade i hendes land
Håber at høre fra jeg

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Fordel ved visum ansøgning

Indlæg af gambler » 20.10.2023 08:40:54

ja, desværre et det blevet sådan en mærkelig praksis med færre end 90 dage er bedre, det på trods at at der intet § mæssigt belæg for det
og om man kan jo blive på overstay uanset om det er 5 dage eller 90 dage,

vi har (tidligere) altid søgt om 90 dage, og aldrig haft problemer med det - og fået det hver gang

det er træls hvis der mulighed for at udnytte de 90 dage, og evt. lang og dyr rejse

altid positivt med tidligere visum, og hvis behov : jeg ville forsøge med mere end 30 dage, især hvis der ferie brev fra arbejdsgiver
og andre ting, men dog også med hensyntagen til hvilken lande gruppe, fordi det er mit indtryk at 90 dage fra gruppe 1 og 2,
går mere glat igennem end gruppe 3 og 4

Besvar