Besøgsvisum og ægteskab

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SorenT
Indlæg: 10
Tilmeldt: 04.08.2019 21:50:12

Besøgsvisum og ægteskab

Indlæg af SorenT » 04.08.2019 22:26:18

Hej alle!

Først og fremmest vil jeg lige sige tak til alle der bidrager til dette fantastiske forum. Har gennemtævet en masse tråde og bliver ved med at lære.

Nu til spørgsmålet, som jeg ikke rigtig har kunne finde noget om.

Jeg har en kæreste fra Kina og vi vil gerne giftes. Som forstået, så kunne vi vælge at gifte os i Kina eller her i DK. Vi har altså valgt DK.

Vi har nu søgt om et besøgsvisum og afventer svar. Planen er så at vi skal giftes under hendes ophold her i DK, altså hvis hun får lov til at komme. Jeg kan forstå at vi under hele denne proces ikke må nævne noget som helst omkring et ægteskab, da hendes ansøgning omkring et besøgsvisum ellers vil blive afvist af den grund.

Vi har nu indsamlet informationer omkring hvilken papirer hun skal medbringe for at blive gift her i DK. Et gyldigt visum og en civilstandsattest. Ifølge de oplysninger vi har fået skal hendes civilstandsattest oversættes og have nogle stempler. Bl.a. et stempel fra Den Danske Ambassade i Kina, før vi kan bruge den her i DK.

Problemet er så at den Danske Ambasse i Kina udsteder visum og det er også dem der skal stemple min kærestes civilstandsattest. Hvis det er korrekt, så risikerer vi at få afvist hendes besøgsvisum, da der så er en chance for at de ser vi har tænkt os at gifte os under hendes ophold her?

Er der nogen der har siddet samme problemstilling eller sidder vi med de forkerte informationer?

Alt hjælp er værdsat.

Mvh,

SorenT

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Besøgsvisum og ægteskab

Indlæg af gambler » 05.08.2019 07:41:06

vi skrev at vi skulle giftes i visum ansøgning, da vi også skulle have stemplet noget lign. i Bangkok
og talte endda med begge medarbejdere, næsten samtidigt (uvidende om at det måske ville give afvisning af visum)
men det var ikke noget problem

det er oftest 2 forskellige medarbejdere/afdelinger på ambassaden der har med visum & legalicering at gøre,
så det jo ikke sikkert at de ''rammer sammen''

men undlad at skrive nogen om giftermål i visum ansøgning

derudover er jeg lidt blank....

Besvar