Visum fra Kina til Danmark og visum for barn.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tp42
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21.05.2019 12:57:36
Geografisk sted: Kjellerup

Visum fra Kina til Danmark og visum for barn.

Indlæg af Tp42 » 09.07.2019 05:04:07

Jeg har været ved at kikke igennem mange af de gamle indlæg igennem, men jeg har stadigt et par spørgsmål om at få visum fra Kina/Shanghai til Danmark som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.

Min kæreste besøgte mig fra april til 20. juni og jeg skal ud og besøge hende i september. Derefter vil vi gerne have at hun og datteren, på 11 år, kommer op besøge mig i Danmark. Men min kæreste er lidt nervøs over visumansøgningen i Kina.

1) Efter hendes sidste besøg har hun ikke noget arbejde i Kina, men så vidt jeg kan forstå skulle det ikke været noget problem hvis hun har haft visum til Danmark før. Er det korrekt?

2) Hun skal åbenbart give en begrundelse for at få datteren med, og hun kan ikke finde på en god begrundelse for at få datteren med. Er der nogen som ved noget? Er det ikke nok at skrive at min kæreste besøger mig i midt oktober og hen over jul og hun gerne vil have datteren med? Hun skriver at Datteren skal gå skole, så hun tror ikke at hun kan få visum til datteren. Er det rigtig. Nogle råd til hvad vi kan gøre?

På forhånd tak :-)

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Visum fra Kina til Danmark og visum for barn.

Indlæg af gambler » 09.07.2019 21:48:54

1) der gælder samme regler og §, blot er det nemmere at få visum næste gang
men det jo ikke noget krav om at man SKAL have job, men noget at vende hjem til, familie, hus/ejendom, etc etc

2) de ville måske være fornuftigt med et brev fra skolen om at de har givet hende fri/bevilligiet ferie
(og det hjælper jo også på 1)

derudover skriv at hun gerne vil prøve at holde dansk jul sammen med dig og sin moder

generelt er der ikke 2 steder der helt ens, så ofte bedre og ? lokalt - der hvor man skal/har søgt visum allerede
og da Kina er gruppe 1 land, er alt nemmere

NB : husk der skal 2 invitationer til + 2 ansøgninger

Besvar