Ingen visum i 5 år

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Doubt
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09.09.2013 02:22:14

Ingen visum i 5 år

Indlæg af Doubt » 03.07.2019 09:54:26

Hejsa,

Min kone blev udvist af Danmark med et indrejseforbud i 2 år, da hun ikke overholdte udrejsefristen i sit visum.

Vi søgte om visum efter 2 år igen, men fik afslag efter udlændingeloven § 4 c, da hun havde opholdt sig ud over det tidsrum, der er angivet i det udstedte visum, og derfor ikke kan få et nyt visum i 5 år.

Mit spørgsmål er om hun kan få et visum efter EU reglerne, hvis jeg flytter til Sverige, eller kan få et visum fra et andet Schengenland, eller om vi vitterligt er nødt til at vente 5 år på at hun kan få et visum?

Tak på forhånd

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ingen visum i 5 år

Indlæg af mh1 » 03.07.2019 12:01:17

Det er et Schengen-visum, hun ikke har overholdt, så hun vil være sat i karantæne i hele Schengen-området.

Men flytter du til et andet EU-land, vil denne ‘forbrydelse’ ikke være alvorlig nok til at forhindre at du og hun kan benytte EU-reglerne til at få familiesammenføring. Men sørg for at gøre alt efter bogen. Læs vejledningen omhyggeligt, og spørg hellere en gang mere, hvis du er usikker: https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne
mh
Rådgiver for ÆUG

Liza Andersen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12.10.2019 10:13:04

Re: Ingen visum i 5 år

Indlæg af Liza Andersen » 12.10.2019 10:27:54

I have also a question it's related with the topic. I was also banned with 3 yrs for a short time visa in Denmark because I didn't exit in the country in the exact date. So my husband and my daughter will move to Sweden to Denmark and I will try to apply for a short visit visa. So my question , since I'm banned in denmark it is also mean that I am also banned in Sweden or other Schengen country ?

Thank you in advance.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Ingen visum i 5 år

Indlæg af skaanebo » 12.10.2019 11:59:47

For a regular short term-visa, you will be banned, yes.

But not for residence card under EU laws. You can apply using EU laws instead if your family member moves to Sweden.

Besvar