Invitationsblanket - Visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Samia
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10.03.2019 23:59:56

Invitationsblanket - Visum

Indlæg af Samia » 11.03.2019 00:24:31

Hej allesammen
Jeg vil gerne have min mand på besøg fra Pakistan til Danmark via besøgsvisum. Jeg er i gang med at skrive en invitation. Hvad er vigtig at have med i invitationen, der kan øge hans chance for at få udstedt visum?
Håber virkelig der nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Invitationsblanket - Visum

Indlæg af gambler » 11.03.2019 10:01:24

tror du skal læse :

:idea:
Hovedgruppe 5 omfatter lande, hvis statsborgere vurderes at udgøre en særlig høj risiko for ulovlig indvandring i Danmark eller andre Schengenlande, og hvortil der kan være udsendelsesvanskeligheder.

Følgende lande er for tiden placeret i hovedgruppe 5:

Afghanistan, Eritrea, Irak, Pakistan, Somalia, Syrien.

Hvis du er statsborger fra et land placeret i hovedgruppe 5, gælder der en særlig restriktiv praksis. Det betyder, at du som udgangspunkt kun kan få visum i ekstraordinære situationer. Fx hvis et familiemedlem, som bor i Danmark, lider af en sygdom af aktuelt livstruende karakter eller er afgået ved døden.

Desuden kan du som statsborger fra et land i denne gruppe få visum, hvis du ønsker at besøge en ægtefælle eller fast samlever i Danmark, som du tidligere har fået afslag på at blive ægtefællesammenført med på grund af, at du aldrig har været i Danmark (besøgskravet). I sådanne sager er det en forudsætning, at de øvrige betingelser for ægtefællesammenføring er opfyldt. Dog skal en økonomisk sikkerhed først dokumenteres i forbindelse med en eventuel ny ansøgning om ægtefællesammenføring.

Besvar