Schengen Visum ?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Schengen Visum ?

Indlæg af Blossom » 10.03.2019 17:30:33

Hej min mand er lige pt. i Malaysia for at arbejde.
Han har fået afslag fra den danske ambassade 2 gange for at komme til DK på Schengen visum. (Jeg inviterede ham).

Kan han prøve at søge Schengen visum på en anden ambassade eksempelvis Sverige eller Tyskland og komme til DK efter?

Vi er bange for at han får afslag igen på den danske ambassade. Eller er 3. gang lykkens gang?

1. Afslag på grund af vi var ikke ægtefæller, så man kan ikke besøge en kæreste
2. Afslag på grund af at de ikke tror at han forlader Danmark selvom han er min ægtefælle.

Jeg er træt af reglerne. HVORFOR MÅ MIN ELKSEDE MAND IKKE BESØGE MIG??????????????? JEG ER FØDT I DANMARK. :evil:

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Schengen Visum ?

Indlæg af mh1 » 10.03.2019 19:54:19

Nej, det vil næppe hjælpe at søge gennem en anden ambassade. De danske ambassader er normalt MERE tilbøjelige til at give visum, end de ambassader som repræsenterer DK i de lande, hvor der ikke er danske ambassader. Og det vil jo kunne ses i Schengen-systemet at han har to forholdsvis friske afslag.

Den bedste vej er at være tålmodig; Hvis du bliver færdig med din uddannelse og kommer i job, I har været gift i længere tid, og du flere gange har besøgt din mand, vil chancerne være bedre for at han kan få visum, fordi formodningen så vil være at han ikke vil forsøge at blive ulovligt i DK, men derimod søge om fs.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar