Schengen visum til Filippiner...

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Foli
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09.03.2019 13:31:11

Schengen visum til Filippiner...

Indlæg af Foli » 09.03.2019 13:37:15

Hej
Er der et klogt hoved herinde, som kan hjælpe mig med et svar på nedenstående vil jeg blive meget glad.

Min kæreste har lige fået afslag på turist visum pga vi skrev vi var venner ikke kærester - nu er hendes skilsmisse endelig og vi kan få et CENOMAR og søge som kærester.
1, Er det en god ide at skrive på ansøgningen grunden til vi søger igen så hurtigt , efter 2 uger.
2. er det bedre at anke? Mener det er et problem at anke, da begrundelsen for afslag jo ikke er inkorrekt.
3. Skal vi blive gift her i Filippinerne og så søge om besøgsvisum? Får man sådan et automatisk hvis man er gift? - ved godt at så kommer slagsmålet når man så søger familiesammenføring, men bare jeg kan få hende til Danmark 2x3 måneder pr. år, så kan jeg bo 2x 3måneder i Filippinerne mens vi venter på at få en familiesammenføring.

Håber jeg har spurgt tydeligt nok - ellers spørg :-)

På forhånd tak
René

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Schengen visum til Filippiner...

Indlæg af gambler » 10.03.2019 12:43:27

1) ja der da en rubrik, om der særlige forhold, hensyntagen osv
2) anke et godkendt afslag, det da spild af tid
2a) det kan altså udmønte i nye afslag, når man først har kørt på rødt, kan det fortsætte,
ligesom har man først fået et visum, er det som regel nemt at få de(t) næste
3) det giver ikke automatisk visum fordi man er gift, og det er ej heller noget krav, kærester er nok (dog dokumentation)


derudover, Filip. der har været mange sager, og dermed flere afslag, da der er xtra focus, så dokumentation
for : job, familie, fast ejendom, brev fra arbejdsgiver omkring ferie osv...det nok uden tvivl et krav
derudover kan du med fordel bruge søgefunktionen og dermed læse om forskellige problem stilling specifikt for Filip.

Besvar