Er visum gyldigt efter flytning?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zeawen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26.03.2015 09:22:50

Er visum gyldigt efter flytning?

Indlæg af Zeawen » 06.03.2019 11:15:28

Hej,

Min kærester kommer på besøg her til sommer, og så igen til vinter. Til vinter er dog planlagt som hendes sidste besøg, da planen så er at hun skal blive her. I den forbindelse flytter vi til Tyskland for en stund. Hun skal have ansøgt om et visum efter hun kommer hjem her til sommer, efter hun har fået ændret navn i hendes pas.

Der er flere veje vi kan gå. Vi kan 1: Tage til Tyskland sammen efter hun ankommer til Danmark. 2: Jeg kan flytte til Tyskland først, og hun kan tilslutte sig mig der nede når hun ankommer. Intil videre har vi tænkt på vej nummer 1. Men hvis vi nu vælger vej nummer 2, hvis det lige viser sig at den rette lejlighed eller andet dukker op, havde jeg lige et spørgsmål angående visum.

Jeg inviterer hende jo selvfølgelig til Danmark, og jeg er klar over at et visum til Danmark, også giver adgang til de resterende schengen lande. Mit spørgsmål er: Hvis jeg inviterer hende imens jeg bor i Danmark, og hun får hendes visum, vil der blive problemer med hendes visum lige pludselig hvis jeg så vælger at flytte til Tyskland inden hun ankommer?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Er visum gyldigt efter flytning?

Indlæg af mh1 » 06.03.2019 22:23:11

Det burde ikke betyde noget for visums gyldighed som sådan, men afhænger jo af hvad der anføres som ankomstland - Måske vil det være bedst at hun ankommer til DK, og I så følges til Tyskland.
mh
Rådgiver for ÆUG

Zeawen
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26.03.2015 09:22:50

Re: Er visum gyldigt efter flytning?

Indlæg af Zeawen » 07.03.2019 20:24:05

Okay, ja det tænkte jeg nok. Tak for svar :)

Besvar