Sprgs om Schengen-visa

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AndKM
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30.09.2018 16:56:23

Sprgs om Schengen-visa

Indlæg af AndKM » 30.09.2018 17:14:32

Hej! Lidt baggrunds-halløj inden spørgsmål

Min kæreste og jeg selv, har mødtes 2 gange (1. gang i April i ca 30 dage, og 2. gang i Juli/August i ca 40 dage).
Vi er begge studerende, og begge 21 år gamle. Hun studerer på et Uni i Bangkok, og jeg læser musik i Odense.
Vi vil gerne ansøge om et ''Schengen Visa'' til jul (ca. d 22 Dec - 11 Januar), da hun har ferie fra Uni i den periode.
Hun er Thailandsk statsborger med Thai pas, og jeg Dansk statsborger med Dansk pas.


Kan jeg bruge online-invation til Danish Visa Application Centre i Bangkok? eller skal min kæreste ha' den i fysisk form?

Da jeg er student, og økonomien er lidt presset, er det mine forældre der skal dække for omkostninger, når hun er her. Skal jeg ansøge via deres Nem-id, og altså sætte dem som Vært? (Jeg bor stadig hjemme, så det er i mine forældres hus vi skal bo)

I forhold til reservation af billet, hvordan skal man klarer det? (Ved godt man ikke skal købe før VISA er accepteret)

Og er det vigtig, at hun har penge på sin konto? Også selvom, hun ikke skal betale for noget når hun er ankommet?


Hvis der er andet jeg skal være opmærksomme på, så må I meget gerne sige til!
På forhånd tusinde tak!

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Sprgs om Schengen-visa

Indlæg af gambler » 30.09.2018 22:43:53

det er DU som er vært, og der ingen krav til din økonomi, så du er vært og inviterer

i kan søge ca. 3 måneder før afgang

hun skal forevise dokumentation for 50.000 bath hvis det er 90 dage, aner ikke hvor meget når det kortere tid,
men spørg VFS i Bangkok

reservation kan klares på mange måder :

1) rejsebureau laver en proformabooking
2) emirates og mange andre selskaber tilbyder reservation (en slags pre-booking) mod et gebyr (aner ikke hvor meget)

her er den liste de bruger på VFS i Bangkok, selvom den er nogen år gammel er den stadig aktuelt
bortset fra at ved 90 dage er det 50.000 bath (på listen står der 40.000)

http://vfsglobal-denmark.com/thailand/t ... .08.13.pdf

husk rejseforsikring, den SKAL vedlægges...brug evt. :

axa.com/schengen den opfylder krav, men måske skal det være via


https://www.axa.co.th/en/

og hvis hun har dokumentaion fra Uni at der ferie, og fortsætter med at studere når retur,
tror jeg ikke det noget problem at få visum

husk returbillet når visum er tildelt

Besvar