Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mogensen1994
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.09.2018 09:51:20

Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af mogensen1994 » 05.09.2018 16:15:58

Min Philippinsk kæreste af snart 2 år har lige fået hendes visa afvist om at besøg mig 90 dage. Da hun var på besøg her i 2018 februar til april 25.
Skulle rigtig været hjemsendt omkring 11 marts men blev kontaktet af en aupair familie der ville hyre hende.
Så begyndte vi at gøre hendes ting klar til at bleve AU pair. hun blev afvist visa på AU pair fordi hun havdet misforstået hvad en AU pair er da hun har arbejdet i Abu Dhabi som stuepige hvor de arbejdet hele dagen samt andre forhold. Så skulle hun forlader landet 25 april seneste ellers ville hun blevet sat i karantæne på minum 2 år. Hun flyver hjem 25 april uden problemer. Så her 3 måneder efter søge vi igen om normal kort Visum da hun savne mig og Danmark.
Så går der næste 30 dage efter vi har sent alle papir ind og så fik vi svar idag (5) september at hun har karantæne i 5 år. hun og jeg meget kede af det da vi savner hinanden meget.. jeg besøgte hende her i juni 2018 samt jeg var der sidste år også om sommer.
Hvad kan vi gøre?
vi snakke om det nu da vi har ingen ide hvad vi skal gøre nu, skal vi klage eller ser det sort ud. de skriver hun har misbrugt det danske visum og de er bange for hun bliver her mere ind 90 dag.hun nævte at hun har glemt at sende et papir ind hvor der står hun kan bliver mens de vente på svar på visum.
kan det gøre nogen forskel?
har billeder af visum afvisting hvis nogen kan hjælpe.


skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af skaanebo » 05.09.2018 18:11:19

Nej, man får ikke ekstra dage i landet, bare fordi man søger om au pair-visum eller en anden form for opholdstilladelse. Derfor har hun overtrådt betingelserne for sit visum, og det er jo bare ærgerligt.

Hvis I vil uden om visumkarantænen, må I gifte jer og evt. benytte jer af EU-regler, der overtrumfer visumkarantænen.

mogensen1994
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.09.2018 09:51:20

Re: Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af mogensen1994 » 05.09.2018 20:38:59

skaanebo skrev:
05.09.2018 18:11:19
Nej, man får ikke ekstra dage i landet, bare fordi man søger om au pair-visum eller en anden form for opholdstilladelse. Derfor har hun overtrådt betingelserne for sit visum, og det er jo bare ærgerligt.

Hvis I vil uden om visumkarantænen, må I gifte jer og evt. benytte jer af EU-regler, der overtrumfer visumkarantænen.
Men det brev hun fik siger at hun må blive indtil der er træffe en afgørelse.
Hvis vi gifter os?
Så skal vi opfylde krav osv? kan vi søge om visum så igen bare som ægteskab?
ser de bare bort fra karantæne da det er en familie sammenføring så?
Tak for det hurtige svar.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af skaanebo » 05.09.2018 21:28:58

Ja, det brev er der desværre mange, som har misforstået. Processuelt ophold er kun lig med lovligt ophold, hvis det, man søger om, bevilges. Får man afslag, og er man blevet i længere tid, end ens visum gav lov til, har man overskredet sit visum og har haft ulovligt ophold i de dage, hvor visum var udløbet.

Derfor er det ikke tilrådeligt at søge om opholdstilladelse i Danmark og blive på processuelt ophold, medmindre man er 100 procent sikker på, at man opfylder alle betingelserne for at få det.

EU-regler overtrumfer visumkarantæne. Dvs., læs mere under menupunktet "Rådgivning" på forsiden af denne hjemmeside om at flytte til et andet EU-land og så videre til Danmark derfra.

mogensen1994
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.09.2018 09:51:20

Re: Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af mogensen1994 » 05.09.2018 23:14:14

skaanebo skrev:
05.09.2018 21:28:58
Ja, det brev er der desværre mange, som har misforstået. Processuelt ophold er kun lig med lovligt ophold, hvis det, man søger om, bevilges. Får man afslag, og er man blevet i længere tid, end ens visum gav lov til, har man overskredet sit visum og har haft ulovligt ophold i de dage, hvor visum var udløbet.

Derfor er det ikke tilrådeligt at søge om opholdstilladelse i Danmark og blive på processuelt ophold, medmindre man er 100 procent sikker på, at man opfylder alle betingelserne for at få det.

EU-regler overtrumfer visumkarantæne. Dvs., læs mere under menupunktet "Rådgivning" på forsiden af denne hjemmeside om at flytte til et andet EU-land og så videre til Danmark derfra.
Take for svaret. Kig lidt EU-regle. Og har ikke lige mulighed få at flytte til et anden land osv. Hvis vi bliver gift og søger om familien samføring går det så udenfor karantæne? Hvis ikke er der så ingen mulighed for at jeg kan blive i Danmark på nogen måde og få hende her til?

mogensen1994
Indlæg: 5
Tilmeldt: 05.09.2018 09:51:20

Re: Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af mogensen1994 » 06.09.2018 01:45:45

mogensen1994 skrev:
05.09.2018 23:14:14
skaanebo skrev:
05.09.2018 21:28:58
Ja, det brev er der desværre mange, som har misforstået. Processuelt ophold er kun lig med lovligt ophold, hvis det, man søger om, bevilges. Får man afslag, og er man blevet i længere tid, end ens visum gav lov til, har man overskredet sit visum og har haft ulovligt ophold i de dage, hvor visum var udløbet.

Derfor er det ikke tilrådeligt at søge om opholdstilladelse i Danmark og blive på processuelt ophold, medmindre man er 100 procent sikker på, at man opfylder alle betingelserne for at få det.

EU-regler overtrumfer visumkarantæne. Dvs., læs mere under menupunktet "Rådgivning" på forsiden af denne hjemmeside om at flytte til et andet EU-land og så videre til Danmark derfra.
Take for svaret. Kig lidt EU-regle. Og har ikke lige mulighed få at flytte til et anden land osv. Hvis vi bliver gift og søger om familien samføring går det så udenfor karantæne? Hvis ikke er der så ingen mulighed for at jeg kan blive i Danmark på nogen måde og få hende her til?
Fandt selv ud af det . Tak for hjælpe. Ligner jeg må flytte til et andet eller hendes eller vente 5 år

Cano
Indlæg: 14
Tilmeldt: 12.02.2018 19:38:28

Re: Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af Cano » 07.09.2018 22:22:43

Hej Skaanebo jeg forstår ikke du skriver at man får karantæne hvis man bliver her på procesuelt ophold og får afslag på fam. sammenføring .
Min kæresie kom på schengenvisum vi blev gift og søgte fam. sam. efter at have ventet i 15 mdr fik vi afslag i afslaget står at vi kan søge igen i maj 2020 da min karantæne på 10 år for trusler mod tidligere ægtefælle så er udløbet ikke noget om karantæne vedr. visum

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Kæreste visum afvist PGA AU pair, samt 5år karantæne

Indlæg af skaanebo » 08.09.2018 08:10:33

Om det så er tilfældet, finder I jo så også først ud af om to år.

Det kan selvfølgelig også have betydning, hvad der er søgt om, i forhold til hvilken sanktion man idømmes.

Besvar