HJÆLP! Dokumenter i visum-invitation

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AjaL
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06.08.2018 08:53:25

HJÆLP! Dokumenter i visum-invitation

Indlæg af AjaL » 06.08.2018 09:18:51

Hej
jeg har virkelig brug for hjælp til hvad jeg skal vedlægge af dokumenter i min visum ansøgning til min kæreste fra Egypten.
Jeg har besøgt ham et par gange i Egypten, og nu er det på tide at han besøger mig her i Danmark. Jeg har forsøgt at finde information om hvad jeg skal vedlægge af dokumentation i invitationen, både herinde og på diverse hjemmesider. Men det er bare så uoverskueligt.

Er der nogen der kan fortælle mig præcist hvad jeg skal vedlægge? Dokumentation for at jeg har besøgt ham mange gange, screenshots af samtaler, billeder af os sammen o.l? Eller beder de selv om noget dokumentation på forholdet efter man har afleveret sin invitation?

Og skal min kæreste vedlægge noget? Kontoudtog, dokumentation på arbejde, uddannelse o.l?

Vil på forhånd sige 1000 tak for hjælpen...

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: HJÆLP! Dokumenter i visum-invitation

Indlæg af gambler » 06.08.2018 10:17:32

måske du skulle starte med at kigge på den danske ambassades i egyptens hjemmeside : :idea: :idea:

http://egypten.um.dk/en/travel-and-resi ... r-denmark/

klick også på de link der er der ; supporting documents, samt de 2 links der i teksten

AjaL
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06.08.2018 08:53:25

Re: HJÆLP! Dokumenter i visum-invitation

Indlæg af AjaL » 06.08.2018 13:02:34

1000 tak for svar! :)
Jeg har skam kigget og læst det meste jeg kan finde på internettet igennem.
Der står bare ikke rigtigt hvad man skal vedlægge af dokumenter. Måske man slet ikke skal vedlægge noget specielt, men bare det man har lyst til?

Og for min kærestes vedkommende? Har nemlig læst herinde at flere fra Egypten har været bedt om konto udtog osv.

Det ville jo være nemmest og bedst hvis vi kan vedlægge alt hvad de vil have af dokumenter fra start.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: HJÆLP! Dokumenter i visum-invitation

Indlæg af gambler » 06.08.2018 13:23:38

der altid en helt konkret liste over ting der skal vedlægges,

billed
rejseforsikring (skal dække min. € 30.000)
booking (køb aldrig billet før)
dokumentation for et eller andet beløb (det varierer fra sted til sted)
invitation
ansøgning
dokumentation for at arbejdsgiver ''siger god for ferie/fravær)

som eks. kan du kigge på vilkår hvis det var bangkok

http://vfsglobal-denmark.com/thailand/t ... .08.13.pdf

selvom den er nogle år gammel er den stadig gældende, dog var beløb i 2017 50.000 bath
son ansøger skulle have dokumentation for

egypten er vist gruppe 3 land, og dermed større krav til at ansøger også rejser retur, iform af
arbejde, familie, fast ejendom, eller lignende

men i links er der jo et kontor der tager sig af ansøgning, så bed din kærste om at kontakte dem
de har formentlig en helt konkret check liste

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: HJÆLP! Dokumenter i visum-invitation

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 27.08.2018 12:50:08

Der er en liste med dokumentation på TLS Contacts hjemmeside. TLS tager sig af visum ansøgningerne, i skal bestille tid gennem hjemmesiden og aflevere ansøgningen ved dem.

https://dk.tlscontact.com/eg/CAI/page.php?pid=friend

Her er listen for hvad man skal have når man skal besøge en ven. Tænker kæreste må høre under her, da en kæreste hverken er familie eller alm. turistvisum. Måske en anden kan svare på det??

Besvar