Schengenvisum: bevis på, at man vil rejse tilbage inden visummet udløber

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zenati
Indlæg: 4
Tilmeldt: 09.04.2018 22:36:04

Schengenvisum: bevis på, at man vil rejse tilbage inden visummet udløber

Indlæg af Zenati » 19.06.2018 16:36:06

Hej,

Min forlovede og jeg vil gerne tilbringe sommerferien sammen i Danmark. Hun er fra Rusland og har været i Danmark tre gange før uden nogen problemer, men nu er hun bange for, om hun i det hele taget kan komme ind i Danmark længere. Sagen er den, at hun er blevet færdig med sin bachelor og ikke har et arbejde; hun kan derfor hverken få dokumenter fra arbejdsplads eller universitet. Derfor er hun blevet bekymret for, om hun opfylder kravet om, at ambassaden skal have tilstrækkelig grund til at tro, at hun vil vende tilbage til Rusland inden visummet løber ud. Det har jo ikke været et problem førhen, men nu har hun jo pludselig ikke det dokument længere.

Vil det være tilstrækkeligt "bevis" at fremvise flybilletterne, som allerede er købt - eller skal der mere til? (fx en beskrivelse af rejsens formål) Jeg kan nemlig ikke tro - og slet ikke efter at have læst ÆUG's side om at få visum - at arbejde/studie er nødvendigt for at bevise hendes bånd til Rusland. Det skal lige siges, at jeg som altid inviterer hende, og at jeg har skrevet under på, at jeg står inde for alle udgifter.

Vi vil bare lige være på den helt sikre side.
Vi ser frem til at høre fra jer!
God sommer 8)

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Schengenvisum: bevis på, at man vil rejse tilbage inden visummet udløber

Indlæg af gambler » 19.06.2018 21:23:33

en returbillet er absolut INTET værd som bevis, men tidligere problemfri (uden overstay) visa gør at det formentlig ikke
er et problem, men der kun ét sted at få svar på det ; den danske ambassade hvor der søges

familie, hus/ejerlejlighed eller lignende kan måske bruges

Besvar