Visumansøgning Nairobi

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Ksm
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12.02.2018 12:18:43

Visumansøgning Nairobi

Indlæg af Ksm » 10.05.2018 12:49:51

Hej alle!
Efter at have fået afslag på besøgsvisum Schengen via den norske ambassade i Dar Es Salaam, er min hustru, som er tanzanianer, pt i Nairobi og har indgivet ny visumansøgning via VSF Global. Ansøgningen blev indleveret den 24.april og vi har stadig ikke fået svar.
Jeg har undervejs tjekket op på min invitations status på nyidanmark.dk og først den 8/5 skiftede den status til ANVENDT fra AFVENTER. Det gav os håb om at et svar var snarligt på vej, men en venlig dame i Udlændingestyrelsen informerede mig om, at "anvendt" kun betød, at ambassaden først da måtte have modtaget ansøgningen og startet behandlingen af sagen. Desuden at det så formentlig ville kunne tage op til endnu 15 dage eller mere. Er det virkelig normalt, at der kan gå så lang tid før en egentlig visabehandlingsproces går i gang? Er der nogen herinde der har haft lignende oplevelser med visaprocessen gennem VSF/Dkś ambassade i Nairobi? Noget synes i hvert fald at være gået galt og nu er det svært at vente meget længere på svar. Både min kone og jeg er meget frustrerede og uden information om sagens gang. I udgangspunktet forventede vi jo endeligt svar efter højst 15 dage ialt - altså den 7/5 som beskrevet på VSFś hjemmeside. Virkelig frustrerende! Især fordi vi har ønsket korttidsvisa startende fra den 20.maj 2018 og det er jo ret snart...
PS: Udlændingestyrelsen kunne i øvrigt oplyse mig om, at ambassaden ikke har videresendt sagen til dem, så den ligger altså stadig i Nairobi. MVH Ksm

silonyo
Indlæg: 34
Tilmeldt: 31.07.2015 14:34:56

Re: Visumansøgning Nairobi

Indlæg af silonyo » 10.05.2018 19:48:15

Hej,
Jeg er selv fra Kenya og har før søgt om visum til Dk.... og sådan er det og det også afhænger af sag til sag . Så være tålmodig, jeg sikker på at snart i får et svar.

Da nogle som får det(svar) hurtigere end de forventer og nogle tage det længe tid,,,, kan godt huske mit første visum tog det 2 måneder også havde jeg en veninde some søgt året efter men det tog hende 3 uger:)

held og lykke...

8)

Besvar