Flytte til Tyskland med dansk visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
NickogCharlie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Flytte til Tyskland med dansk visum

Indlæg af NickogCharlie » 06.05.2018 16:35:32

Hej
Jeg har søgt og søgt for at finde ud af følgende;
Jeg er dansk statsborger og har boet hele mit liv i DK.
Min gravide kone har fået afslag på familiesammenføring, og udlændingenævnet vil ikke lade hende blive i DK mens anken behandles, så hun måtte rejse højgravid hjem!
Vi har besluttet at flygte til Tyskland, men jeg har et vigtigt spørgsmål.
Min kone har fået nyt 90 dages visum til DK (Schengen States), og er i dette øjeblik på vej tilbage til DK.
Vi påtænker som sagt at flygte til Tyskland snarest efter hun har født vort barn, og inden hendes danske visum udløber.

1. Kan hun følge med mig til Tyskland på det visum hun nu har fået?
2. Hvis ikke, kan hun så søge tysk visum i Tyskland eller skal hun tage tilbage til Filippinerne for at søge?
3. er det overhovedet nødvendigt med et visum? Hun er jo min kone.

Det vil være en kæmpe hjælp hvis jeg kan få et svar på dette

skaanebo
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Flytte til Tyskland med dansk visum

Indlæg af skaanebo » 06.05.2018 18:15:08

Gå til forsiden af denne hjemmeside og klik på menupunktet “Rådgivning” og læs alt om brug af EU-regler der.

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytte til Tyskland med dansk visum

Indlæg af mh » 08.05.2018 14:43:03

Søg til Tyskland hurtigst muligt og få sygesikring på plads, så I ikke skal betale alle udgifter til fødslen selv. Det kan blive rigtig dyrt for en turist ( som din kone principielt vil være) at føde i DK.
mh

Besvar