Visum fra filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Igg
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17.04.2018 20:29:39

Visum fra filippinerne

Indlæg af Igg » 17.04.2018 20:41:32

Hej alle.

Først og fremmest beklager jeg at jeg formentligt stiller spørgsmål der er svaret på til hudløshed.
Men jeg læser alt for meget, her og andre steder, og ikke fundet mit svar.

Jeg har længe snakket med en filippinsk dame på 33 år gammel. Også i video og hun har aldrig bedt om penge.

Jeg har booket, flybilletter for at besøge hende i lidt over 3 uger, denne sommer.

Jeg er selv 40 år gammel.

Jeg er nået dertil i vores samtaler, at hvis de samme følelser der er der nu, og forstærket, så vil jeg ønske langt mere end et sommer besøg. Er jo blevet 40 år gammel, og aldrig gift, så nok sidste chance for en familie.

Er kemien der, vil vi jo nok ønske ægteskab.

Mit endelige spørgsmål er.

Hvordan er det nemmest at skaffe hende 3 måneders visa, eller kortere periode.

1 som ven
2 som kæreste
3 som forlovede
4 som kone ( ved godt at man ikke kan blive skilt hvis gift på Filippinerne )

Dette med henblik på ægteskab, og familiesamføring.

Vi opfylder begge, alle de krav der bliver nævnt i de forskellige love.

Igg

PS har før haft besøg af en ukrainsk dame på besøgs visum, for nogle år siden, hun er hjemme igen for længst

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af skaanebo » 17.04.2018 22:19:11

Det er nemmest i omvendt række følge af din:

1. Som kone
2. Som forlovet
3. Som kæreste
4. Som ven

Afgørende for udstedelse af visum er dog også, hvad hun foretager sig til daglig, og om hun har gode forudsætninger for at vende tilbage efter besøget i Danmark.

Igg
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17.04.2018 20:29:39

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Igg » 18.04.2018 05:12:56

Hun er universitet uddannet.

Arbejder for Mang Insal med logistik, afdeling af Jollibee, som kontor arbejder.

Hvad kan det tænkes mulighederne er?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af mh1 » 18.04.2018 10:36:13

Det er af betydning for visum, om din veninde har 'gode tilbagevendelsesforudsætninger' og det vil hun have, hvis hun har et godt job (det har hun åbenbart), og IKKE siger det op, men får orlov/ferie og et brev fra arbejdsgiver om at hun forventes at returnere til sin 'pind' når orloven/ferien er forbi.

Da dit besøg vil være første gang I ser hinanden i virkeligheden (al anden forudgående kontakt tæller ikke i forhold til visum mv.), vil et ægteskab indgået under besøget KUNNE give mistanke om at I kun er gift pro-forma, så det kunne være bedre at søge som forlovede og skrive at formålet med besøget er at besøge dig og lære Danmark at kende. I og med at det er næsten umuligt for filippinere at blive skilt, vil det være mest rimeligt at hun får en chance for at se DK, og for at bedømme, om hun vil kunne lide at bo i DK i en længere årrække, måske resten af livet, før I gifter jer.

I vil så kunne blive gift i DK, såfremt hun medbringer de nødvendige papirer (pas, fødselsattest og den såkaldte 'Cenomar').
mh
Rådgiver for ÆUG

Igg
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17.04.2018 20:29:39

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Igg » 18.04.2018 12:23:04

mh skrev:
18.04.2018 10:36:13
Det er af betydning for visum, om din veninde har 'gode tilbagevendelsesforudsætninger' og det vil hun have, hvis hun har et godt job (det har hun åbenbart), og IKKE siger det op, men får orlov/ferie og et brev fra arbejdsgiver om at hun forventes at returnere til sin 'pind' når orloven/ferien er forbi.

Da dit besøg vil være første gang I ser hinanden i virkeligheden (al anden forudgående kontakt tæller ikke i forhold til visum mv.), vil et ægteskab indgået under besøget KUNNE give mistanke om at I kun er gift pro-forma, så det kunne være bedre at søge som forlovede og skrive at formålet med besøget er at besøge dig og lære Danmark at kende. I og med at det er næsten umuligt for filippinere at blive skilt, vil det være mest rimeligt at hun får en chance for at se DK, og for at bedømme, om hun vil kunne lide at bo i DK i en længere årrække, måske resten af livet, før I gifter jer.

I vil så kunne blive gift i DK, såfremt hun medbringer de nødvendige papirer (pas, fødselsattest og den såkaldte 'Cenomar').
Tak for svaret.

Vil det være ren gift hvis hun skal til et interview, og siger at hun skal på et længere besøg, for at finde ud af om hun vil giftes med mig og bo her.????

Hvad er chancerne for at hun får visum??? Som forlovet.

Man læser jo tit om folk der har fået afvist visa herinde, men der er jo så også tit en grund her til. (På forhånd undskyld hvis jeg træder nogle over fødderne, men engang imellem er man nød til at være direkte)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af mh1 » 18.04.2018 16:56:13

Ja, det vil være dumt at afsløre at der er planer om ægteskab. Hun har ikke PLIGT til at oplyse om sådan noget, og netop ved visumansøgning er det bedst ikke at lægge andre kort på bordet end dem, der spørges efter i ansøgningsskemaet.

Formål med rejse: besøge kæreste og kærestes land. Punktum.

Udgangspunktet er, at der gives visum til kærester fra Filippinerne. Jo større tilknytning i form af arbejde, familie og bolig din kæreste kan fremvise, jo bedre er chancen for at hun får visum. Selvom den kontakt I har haft indtil nu ikke tæller som at I har mødt hinanden, tæller den dog alligevel noget, så den skal hun også fortælle om, og gerne tage en udskrift af evt. mails, sms'er o.l. Billeder af jer sammen, mens du er på besøg kan også vedlægges.
mh
Rådgiver for ÆUG

Igg
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17.04.2018 20:29:39

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Igg » 18.04.2018 21:14:55

Tak skal du have mh for nogle gode svar.

Hvis andre har andet at byde ind med, eller mh eller andre har supplerende, så vil jeg gerne høre dette

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Bandcamp » 28.04.2018 23:55:04

Hej Igg,
Her er mine anbefalinger. Jeg forstår din situation, men slå koldt vand i blodet. Filippinske kvinder kan være utrolig søde og varme, og gode partnere, men der er lang, lang vej igen indtil jeres forhold kan udmønte sig i noget endeligt, og vejen til ægteskab og fast ophold i Danmark er enormt lang.

Jeg vil på det kraftigste anbefale, at du tager derover i de tre uger, som du allerede klogt har planlagt, og så ser hvordan du har det, når du kommer hjem. Begynd ikke at love hende noget, inden du er kommet hjem og har tygget på det. Måske mødes I, og har ingen kemi - videochat garanterer ikke, at det fungere i virkeligheden. Begynd ikke at tale om ægteskab og børn inden da - kvinder husker godt!

Derudover skal du også spørge hende direkte, om hun er villig til at forlade Phili og opholde sig i Danmark permanent. Hvis hun siger nej, kan du allerede droppe forholdet der. Filippinere er generelt et internationalt folk, og millioner bor udenlands, så det er ikke så ekstremt for dem, men alligevel. Har hun børn?

Når du nu kommer hjem fra din ferie og synes det stadig går godt, kan du invitere hende til DK på Schengen turist visum i op til 3 måneder, som kæreste. Det er en valid grund til at invitere, og efter min og flere jeg kenders erfaring er det nemt og hurtigt at få visum. Så kan du f.eks. invitere hende herop i den danske sommer (vinteren er som bekendt kold og mørk), og se hvordan I har det med at bo sammen. Først herefter kan du begynde at overveje ægteskab og sammenflytning.

Hvis forholdet er godt, er der ingen grund til at kaste sig hovedkulds ind i et ægteskab, uden dårligt nok at have boet sammen. Prøv først at søge turistvisum, bo sammen i 2-3 måneder, og så se, om det er noget for dig (og hende).

Som nævnt af andre skal I endelig ikke sige til myndighederne, at I søger visum med henblik på ægteskab, blot at I er kærester. Mig bekendt er der ikke noget juridisk eller visum-mæssigt der hedder "forlovet", kun ven, kæreste eller kone, men måske husker jeg galt. Forlovet er jo ikke et juridisk begreb i Danmark.

Spørg bare løs mht. at søge kæreste-turistvisum, jeg har gjort det et par gange med success. Du skal helst have besøgt hende to gange, og kunne dokumentere dette med billeder sammen, flybilletter og stempler i dit pas. Jeg har lavet en stor PDF med scans af alt muligt, som jeg uploader, når jeg har søgt visum-invitation (VU2).

Igg
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17.04.2018 20:29:39

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Igg » 13.08.2018 22:38:59

Jeg kan fortælle at, det har lykkes at få visa til hende og hun kommer på besøg i 89 dage i oktober.

Så har vi da noget tid til at finde ud af om det skal være noget varigt.

Har planlagt en tur til Paris i bil, hvilket skulle være helt lovligt eftersom hun har fået et schrngen visum.

Hun har aldrig været igennem et interview.

Jeg ansøgte online med vu2, hun udfyldte ansøgning hos vfs i manila. Vi havde alle dokumenter i orden. Og visum ankom efter 6 dage.

mrnysgerrig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14.08.2018 02:41:34

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af mrnysgerrig » 14.08.2018 02:48:27

Hej må jeg spørge dig, har du været på filippinerne og besøge hende, før i søgte om visum? som i glædeligt har fået. Tillykke med det.
Jeg skriver selv med en rigtig sød pige derfra, vi har skrevet sammen længe, men hun siger til mig, at jeg skal holde mig fra filippinerne, da det er farligt at tage dertil som turist. hun mener vi skal mødes i et andet land end Danmark første gang, og så være sammen, og så bagefter søge om et turistvisum til Danmark til hende. en nævnte jeg kunne søge gennem polen, men kan ikke hitte ud af det. men hvorom alting er, ville bare høre om du har været der, og var din sikkerhed på nogle måde truet, hvis du var der? tak

Igg
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17.04.2018 20:29:39

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Igg » 14.08.2018 05:27:27

Jeg besøgte hende i 3,4 uge denne sommer, hovedparten af tiden blev brugt i manila.

Jeg havde ikke et eneste tidspunkt, jeg var utryg. Jeg vil også anbefale at tage afsted, se hvad hun kommer fra.

Men du skal holde de fra Mindanao den sydlige ø, Iflg udenrigsministeret.

Vil anbefale minimum 3 uger, da det ser bedre ud på visum ansøgning ens en uge

Igg
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17.04.2018 20:29:39

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Igg » 14.08.2018 05:38:08

Glem alt det om Polen osv.

Gør det normalt og søg i dk. Du kan bare spørge så vil jeg gerne give råd

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Bandcamp » 14.08.2018 09:01:39

mrnysgerrig skrev:
14.08.2018 02:48:27
Hej må jeg spørge dig, har du været på filippinerne og besøge hende, før i søgte om visum? som i glædeligt har fået. Tillykke med det.
Jeg skriver selv med en rigtig sød pige derfra, vi har skrevet sammen længe, men hun siger til mig, at jeg skal holde mig fra filippinerne, da det er farligt at tage dertil som turist. hun mener vi skal mødes i et andet land end Danmark første gang, og så være sammen, og så bagefter søge om et turistvisum til Danmark til hende. en nævnte jeg kunne søge gennem polen, men kan ikke hitte ud af det. men hvorom alting er, ville bare høre om du har været der, og var din sikkerhed på nogle måde truet, hvis du var der? tak
Det lyder meget mærkeligt. Enten er hun ude på løjer (evt. presset af en bagmand), eller også er hun blevet misinformeret. Filippinerne tager imod over 6 millioner turister om året, og det er relativt sjældent med ulykker og det der er værre. Du kan roligt tage dertil. Hvor i Fili bor hun helt præcist?

Jeg ved ikke engang hvordan du skulle søge i Polen, når du ikke er polsk statsborger. Nu spekulerer jeg bare vildt, men måske er det et trick til at hun kan komme et andet EU land, og så skride fra dig og arbejde sort, mens du tager må tage hjem til Danmark.

Hvis hun nægter at mødes med dig i Filippinerne, skal du afbryde kontakten. 99% af filippinere elsker deres hjemland og vil hjertens gerne have en udenlandsk kæreste på besøg, så hvis hun ikke vil det, er der noget galt.

mrnysgerrig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 14.08.2018 02:41:34

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af mrnysgerrig » 14.08.2018 16:27:33

Hej tak for det hurtige svar..

hun bor i det der hedder western Mindanao... skal lige sige for god ordens skyld, at jeg har sagt til hende, jeg ikke er meget for at flyve, da jeg har problemer med ørerene sidst jeg fløj. så måske hun faktisk siger det for min skyld. (havde propper i ørerene i 2 år efter sidste flyvning, har ekstremt følsomme ører sagde lægen)
Vi har skrevet sammen over en måned næsten hver dag, så føler hun er reel.
jeg skal også sige at det problem vi har oveni , det er at jeg ikke må rejse ud af Danmark, da jeg er langtidssygemeldt, grundet arbejdsskade.
Det ved hun også, så derfor vi talte om hun skulle komme til mig, og så måske jeg skulle køre til polen, og den vej møde hende.
Ved godt risikoen er jeg bliver kontrolleret af myndigheder, men måtte så tage den derfra.
Det der er det store problem, er at hun kan jo ikke besøge mig, da hun ikke vil få visum, grundet vi ikke har mødtes før.
Jeg er vild med hende, og hun med mig, men det er myndighederne jo ligeglade med.
så vi står i en kattepine, da min langtidssygemelding ikke ser ud til at ændre sig foreløbig.
Vi ville gerne bare mødes, og så være sammen for at finde ud af om der var grundlag for mere seriøst.
jeg beklager jeg ikke skrev hele sandheden eller forklaringen før, men synes det var lidt omfattende på en gang.
hvis der er andre der læser dette, og har et godt råd, vil jeg meget gerne høre det.
Men tak for det du har skrevet, måske hvis jeg bliver rask en gang, jeg så kan tage ned til hende... selvom det nok virker utopi.

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Visum fra filippinerne

Indlæg af Bandcamp » 14.08.2018 20:12:24

Beklager at jeg måske var lidt for anklagende :).

Jeg havde glemt Mindanao, undskyld. Det er lige præcis det eneste sted i Phili, man nok skal holde sig fra pga. muslimske terrorister, og lige præcis det vestlige, nede omkring Sulu og Basilan øerne skulle være det værste. Det er det område, hvor en hel by måtte tilbageerobres af militæret for nylig, men mange døde til følge. Der sker jævnligt kidnapninger.

Jeg kan ikke lige se, hvordan hun skulle komme til Polen, det er jo også EU, og kræver Schengen visum på lige fod med Danmark. Hun ville kun kunne få det ved at få en falsk kæresten i Polen, der så skulle søge visum til hende, men det vil jo bare koste dig ekstra udgifter, og med stor risiko for, at det bliver opdaget - og så er hun bandlyst fra Europa i 5 år, potentielt.

Du er nødsaget til at besøg hende. Hvad med at gå til en speciallæge (øre-næse-hals) og se, om du kan få dit problem med ørene undersøgt nærmere?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, og du er lun på filippinske piger, så kan du jo også gå på date med en au-pair pige, der allerede arbejder her i landet. Der er mange at dem især omkring de store byer og i Nordsjælland. Så kan du se, om du kan finde et godt forhold her i stedet. Prøv f.eks. www.dateinasia.com og søg efter piger i Danmark.

Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort, men 1 måneds online chat uden at have mødtes er altså ingenting i det store, lange liv vi har. Du kommer videre, selvom du tror at hun er den sødeste pige, du har mødt (lige nu).

Besvar