Afslag på visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Michaela
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Afslag på visum

Indlæg af Michaela » 27.03.2018 17:06:15

Jeg skrev til jer sidst i januar og fik svar fra Lars, det var ikke i åbent forum. Min mand fik sit andet afslag på visum 18.1.18.
kort forhistorie, vi mødte hinanden på en dating side i februar 17, vi skiftede over til en app, hvor vi kunne skive, tale sammen også med video meget hurtigt. Han bor i Tunesien. VI talte sammen 3 til 5 timer om dagen og enkelte gange op til 7 timer. I maj havde vores forhold udviklet sig at være meget seriøst og jeg blev inviteret til at komme ned og besøge ham og hans familie og bo hos dem.
Jeg kunne ikke på det tidspunkt, da jeg bla. skulle opereres i mit ene ben og holde 5 ugers pause. Da jeg var parat arbejdede han hele dagen alle 7 dage et feriejob
som livredder og jeg følte det var svært at bo sammen med hans familie uden at kende dem. Så jeg rejste ned til ham 12.8.17 dagen efter han holdt op med at arbejde. I juli havde han efter vi aftalte det bestilt en rejse til Djerba.
Vi aftalte også i den forbindelse at blive gift, fordi det gør man i hans kulur; hvis man skal være sammen også bo på samme værelse og blive accepteret af familen.
Da vi mødtes føltes det helt rigtigt og vi havde et indgående kendskab til hinanden. Vi blev gift 21.8 og rejste på ferie 24 .8 . Vi rejste 2 gange i 10 dage og ellers boede vi sammen med hans famile. Jeg var der i 6 uger.
24.10 afleverede han en ansøgning om at få et visum til at komme op og besøge mig og lære min familie at kende over julen på den finske ambassade. Han søgte visum for 85 dage, han er ved at tage studentereksamen og havde fået lov til af direktøren at være selvstuderende i den periode. En uge efter blev han ringet op af en lattermild kvinde, der især var interesseret i hvad hans familie arbejdede med. 2 dage senere fik han et afslag med begrundelsen, at man ikke var sikker på at han ville rejse ud i tide. Det var en stor skuffelse for os og vi blev meget kede af det.
Jeg havde også skrevet til jer og I fortalte om jeres dårlige erfaringer med den finske ambassade i Tunis og I foreslog en dansk ambassade. Så 25.11 rejste vi til Rabat i Marokko og 30.11 var vi begge til interview på ambassaden hver især. Det gik godt og vi kunne svare på alle spørgsmål. Pga. vores store aldersforskel skulle ansøgningen sendes til udlændigestyrelsen.
17.1.18 fik min mand afslag på visum med 2 grunde. Først fordi man antog at han kunne udgøre en trussel mod den offentlige orden og fordi man mente, at han havde indgået et proforma ægteskab med mig for at kunne komme til et shengen land.
Vi var helt knust det kunne ikke være værre.
Jeg skulle have kontaktet jer på det tidspunkt, men jeg ledte efter en advokat, som kunne hjælpe os med ar anke til udlændingenævnet.
I min invitation skrev jeg at min mand var medlem af Shams, den første forening for lesbiske og homoseksuelle der blev lovlig i maj 15. Jeg troede at han var medlem, men han var frivillig og havde skrevet et par enkelte indlæg om deres rettigheder i et land, hvor det er forbudt at være homoseksuel, og han var anonym.
På den danske ambassade gav kvinden, som interviewed ham udtryk for, at hun var stolt af ham og så begik min mand en fejl, han fortalte hende at han var medlem. Han troede at det var en fordel for ham, at han som muslim støtter helt op om at man selv vælger hvordan man vil leve også i et muslimsk samfund.
Sagsbehandleren gik ind og læste om SHAMS på nettet og fandt , at når han lavede så meget for foreningen, var medlemmerne udsat for smædekampagner fra religiøse aktører og konservative grupper. Derfor fik han afslag med henvisning til den offentlige orden
De gav 7 grunde til hvorfor de mente, at det var et proforma ægteskab, de fleste af de grunde kunne jeg straks afvise og give et reelt modsvar på.
Hvis det ikke havde været for afslaget om forstyrrelse af den offentlige orden, var jeg rejst til Sverige og bosat mig der og søgt om visum efter eu reglerne.
Advokaten Peter Kragh sendte 28.2 en anke til udlændingenævnet, han har arbejdet i udlændingestyrelsen. Med alt det materiale han har fået fra os, siger han at det er helt åbenlyst, at det ikke er et proformaægteskab.
Det vil tage ca. 7 måneder, før vi får et svar.
Vi overvejer at bosætte os i en kort periode i Tyrkiet, ingen af os skal have visum, det er ikke så svært at få et kort ophold, jeg beholder også min bolig i Danmark.
Vi kunne også bo i Tunesien i en periode, men vi skal bort fra foreningen SHAMS.
Har I nogle forslag, gode ideer og erfaringer til hvad vi kan gøre i vores situation ? Vi var sammen sidst i Rabat i 3 uger og har ikke været fysisk sammen siden 16.12.17.

Hilsen Michaela

mh
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Afslag på visum

Indlæg af mh » 27.03.2018 21:44:30

Hvis hvis du/I vil være længere end 90 dage i Tyrkiet, skal I søge opholdstilladelse.

Det kan, afhængigt af hvor I bor, tage op til 7 mdr. at få en tid til aflevering af ansøgning. Derefter tager det kun en-to uger, før man har tilladelsen. Uden den i hånden vil I ikke kunne rejse ud af Tyrkiet efter de 90 dage uden at blive pålagt bøde og indrejsekarantæne.
mh

Besvar
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable