Spg agående visum og flytbillet.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af ghassananime » 12.03.2018 13:39:32

Hejsa

1. Hvis man får afslag på sin visum, kan man så søge igen lige efter? eller hvordan fungere det?

2. Kender i hjemmesider der kan refundere ens penge i tilfælde af billeten skal aflyses, ved tripsta.dk kan man det ved at betale omkring omkring 600-800kr

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af gambler » 13.03.2018 11:14:07

1/ du skal jo finde årsag til afslag, og hvis der ikke er ændringer, så får i jo blot afslag igen

så læs på krav, vilkår, regler, og dermed få overblik, incl. landegruppe

2/ du skal ALDRIG købe flybillet, kun have en reservation

ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af ghassananime » 13.03.2018 16:57:58

Hej, okay den første del er jeg med på men det med at finde en fly reservation er umuligt, har tjekket så mange hjemmesider men ingen tilbyder en reservation. man skal betale for det først.
Kan du hjælpe mig til at finde en hjemmeside der kan lave en fly reservation uden betaling?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af skaanebo » 13.03.2018 18:19:19

Hvorfra og hvortil skal billetten gælde? De fleste flyselskaber tilbyder, at man kan reservere uden at betale med det samme, eller at man kan annullere en billet umiddelbart efter betaling (inden for typisk 24 timer). Billetten skal naturligvis så købes/reserveres direkte hos flyselskabet.

ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af ghassananime » 13.03.2018 19:57:49

okay vil det sige at når jeg køber en billet så får jeg tilsendt booking/reservation til min mail som jeg kan bruge til dokomentation til visum også bare anullere billeten inden for de 24 timer efter ?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af mh1 » 13.03.2018 19:59:58

Ja. Du skal som nævnt bare fremvise en reservation, det bliver ikke tjekket om den er blevet annulleret.
mh
Rådgiver for ÆUG

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af skaanebo » 13.03.2018 20:42:19

Men tjek først reglerne hos flyselskabet. Det er ikke alle, der tilbyder refundering.

ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af ghassananime » 13.03.2018 22:17:35

okay, mange tak for hjælpen!

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af gambler » 13.03.2018 23:20:05

hvor skal der flyves fra ?

det burde altså ikke være noget problem

norwegian kan man helt sikkert booke, og efterflg. annulere, men du bliver opkrævet, og nogen dage senere for du pengene retur
(men check selv vilkår, sometider ændres regler jo)

emirates, de har noget med : jeg skal bruge længere tid til at beslutte mig, det koster et eller andet, hvis man ikke senere
ændrer det til en fast booking - de har også refunderer bare billeter, men tror det dyrere

med emirates ringede jeg og forklarede dem at jeg skulle bruge en (proforma) booking, og det fik jeg straks og gratis,
men måske det kræver at de kan se at man har en del FFP point, så de kan se man er en nogenlunde kunde
(og jeg forklarede dem at jeg senere ville kvittere med en rigtig booking, som jeg også gjorde)

ellers er der formentlig en del rejsebureauer der mod betaling kan lave en ''booking''

:idea: det lidt proforma, og er ikke noget der bliver checket særlig grundigt, men stadig en formalia der skal være med

:idea: men HUSK rejseforsikring skal købes forud, og vedlægges :!:

ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af ghassananime » 14.03.2018 00:47:03

Er kommet frem til en løsning, ved at bruge KLM der kan man vælge at betale på deres kontor og man har 48 timer til det. Så de sender allerede der en booking til ens e-mail adresse som man kan vedhæfte til visum dokumentation. Den bliver så annulleret hvis man ikke har betalt inden for de 48 timer.

Med hensyn til rejseforsikringen, så vil min kæreste lave den ned ved ambassaden inden hun får afleveret alle dokumenter. Det gjorde hun sidste gang nemlig.

ghassananime
Indlæg: 23
Tilmeldt: 14.02.2018 01:42:06

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af ghassananime » 14.03.2018 00:49:44

Det er fra Filippinerne i Manila til Billund

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af Bandcamp » 14.03.2018 23:01:47

Din kæreste går blot ned til et lokalt rejsebureau (f.eks. i en mall) og beder om en såkaldt "itinerary" for en tur fra Manila til København (ingen grund til at komplicere det ved at sige Billund). Så får hun, typisk enten gratis eller for et beskedent beløb, et print af en rejseplan, men uden at det er en rigtig. Dette er dokumentation nok, og hun medbringer dokumentet til ambassaden/konsulatet.

Jeg har selv prøvet det to gange, og min danske kammerat tre gange, så det virker - vi har begge kærester i Fili. Ingen grund til at lave en rigtig booking eller reservation.

Straks du har visummet i hus, altså hun har fået sit pas tilbage med et klistermærke i, kan du bestille den rigtige billet. Du kan købe den fra din computer i Danmark, med hende som passager. Når du antageligt betaler med dit eget kreditkort, kan det være en god idé at kontakte flyselskabet og høre, om de har særlige krav for billetter købt af person A til person B som rejsende. Så kan de måske markere billetten som "OK", eller bede din kæreste fremvise et billede af dit kreditkort. De to gange jeg har prøvet det, med Qatar Airways, har der ikke været noget bøvl.

JamTheDane
Indlæg: 68
Tilmeldt: 27.04.2014 19:02:59

Re: Spg agående visum og flytbillet.

Indlæg af JamTheDane » 15.03.2018 11:28:24

Bandcamp skrev:
14.03.2018 23:01:47
Din kæreste går blot ned til et lokalt rejsebureau (f.eks. i en mall) og beder om en såkaldt "itinerary" for en tur fra Manila til København (ingen grund til at komplicere det ved at sige Billund). Så får hun, typisk enten gratis eller for et beskedent beløb, et print af en rejseplan, men uden at det er en rigtig. Dette er dokumentation nok, og hun medbringer dokumentet til ambassaden/konsulatet.

Jeg har selv prøvet det to gange, og min danske kammerat tre gange, så det virker - vi har begge kærester i Fili. Ingen grund til at lave en rigtig booking eller reservation.

Straks du har visummet i hus, altså hun har fået sit pas tilbage med et klistermærke i, kan du bestille den rigtige billet. Du kan købe den fra din computer i Danmark, med hende som passager. Når du antageligt betaler med dit eget kreditkort, kan det være en god idé at kontakte flyselskabet og høre, om de har særlige krav for billetter købt af person A til person B som rejsende. Så kan de måske markere billetten som "OK", eller bede din kæreste fremvise et billede af dit kreditkort. De to gange jeg har prøvet det, med Qatar Airways, har der ikke været noget bøvl.
Min kone gjorde det samme 2 gange. Du behøver ikke engang at købe den specifikke rejse, når du har visummet godkendt kan du købe rejsen hvor du nu foretrækker. De skal bare en en plausibel rejserute.

Besvar