visum ansøgning i andet eu land efter afslag til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fotomanden
Indlæg: 34
Tilmeldt: 09.02.2018 09:13:03

visum ansøgning i andet eu land efter afslag til Danmark

Indlæg af fotomanden » 10.02.2018 12:24:33

Kære panel

Jeg har, som skrevet i et andet indlæg, en frygt for, at min hustru, der kommer fra Thailand, vil få afslag på et nyt besøgsvisum her i marts/april. Jeg har besøgt hende i Thailand fire gange, og hun 2 gange i DK, hvor vi blev gift den 2. gang og søgte FS og fik processuelt ophold. Desværre fik vi afslag, fordi jeg i et par måneder i 2015 fik kontanthjælp. De tre år er gået til juni, så det skulle snart blive ok, men jeg frygter, at hun vil få afslag på et nyt besøgsvisum her i marts med begrundelse i, at det er sandsynligt at hun vil blive i landet. Mit spørgsmål er så, hvis hun får afslag i DK, kan hun så efterfølgende søge i et andet land, eksempelvis Frankrig, hvor jeg godt kunne tænke mig at arbejde, for eksempel i forbindelse med at søge efter eu-reglerne i stedet, men ikke kun. Nogen, der har haft erfaring med det. Og. er der nogen, der har oplevet deres udenlandske ægtefælle få karens til schengen....

takker på forhånd, god weekend.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: visum ansøgning i andet eu land efter afslag til Danmark

Indlæg af mh1 » 10.02.2018 15:16:41

Hvis du regelret flytter til og bosætter dig i et andet EU-land som arbejdstager, selvstændig eller person med tilstrækkelige midler gælder der pludselig et helt andet og meget enklere regelsæt, nemlig EU-reglerne.

Læs om dem på: http://www.aegteskabudengraenser.dk/raa ... et-EU-land

Senere, efter min. tre måneders 'reelt ophold' kan man benytte de selvsamme regler til at få ægtefællen med til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG

fotomanden
Indlæg: 34
Tilmeldt: 09.02.2018 09:13:03

Re: visum ansøgning i andet eu land efter afslag til Danmark

Indlæg af fotomanden » 10.02.2018 21:46:09

hej mh

tusind tak for dit feedback. Jeg er bevidst om eu-reglerne, men jeg læste dog din henvisning grundigt igennem og blev klogere. Jeg er dog stadig i tvivl om det vil være et problem for min hustru at søge visum til Frankrig, hvis hun tidligere har fået afslag på en FS i Danmark. Schengen samarbejdet er jo også en fælles database, hvor de vil kunne se, at hun har været længere i DK end hendes visum tillader, (på grund af det processuelle ophold). Det ville hun dog kunne dokumentere var lovligt ved at vise det stykke papir hun fik som bekræftelse på dette ophold. Pyha, det er indviklet.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: visum ansøgning i andet eu land efter afslag til Danmark

Indlæg af skaanebo » 10.02.2018 21:58:19

Det er irrelevant, om man har lovligt eller ulovligt ophold, for når man søger opholdskort, får man lovligt ophold i samme sekund.

fotomanden
Indlæg: 34
Tilmeldt: 09.02.2018 09:13:03

Re: visum ansøgning i andet eu land efter afslag til Danmark

Indlæg af fotomanden » 10.02.2018 22:07:16

tak Skaanebo

Det vil jeg så sætte min lid til, tak for responsen..;O)

Besvar