Øv! Afslag på besøgsvisum fra Thailand

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mr. Mister
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26.09.2017 21:41:44

Øv! Afslag på besøgsvisum fra Thailand

Indlæg af Mr. Mister » 18.12.2017 01:13:18

Hej alle

Efter at have søgt besøgvisum for snart 2 mdr siden til min thailandske kæreste fik vi her forleden afslag grundet "at myndighederne ikke kan vide sig sikker på om hun vil blive i landet efter endt visum ophold". Vi er begge utroligt kede af det og fortørnede! Jeg er bare et stort spørgsmålstegn, for hvad PRÆCIST bygger de deres formodning på? Vi har opfyldt alle kriterier skulle jeg mene. Jeg har personligt inviteret via NEMID, jeg står som sponsor på hele hendes ophold, og jeg har fast adresse. Min kæreste er virksomhedsejer, har 3 børn, hus, bil og alt det der medfølger i Bangkok. Var vores fejl at søge besøgsvisum i 90 dage og ikke blot et turistvisum? Hvad er der gået galt - og hvad gør vi herfra? :s

Hvis nogen kan pege mig i en bestemt retning ville jeg blive lykkelig!! Overvejer at hyre en advokat der kan bistå med alt det praktiskte. Har I erfaringer med dette tidligt i processen?

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Øv! Afslag på besøgsvisum fra Thailand

Indlæg af gambler » 18.12.2017 03:28:21

du har besøgt hende i thailand, inden i søgte :?:

normalt ville hun da kunne få visum uden invitation, vil jeg tro, så der må være mindst 1 årsag

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Øv! Afslag på besøgsvisum fra Thailand

Indlæg af skaanebo » 18.12.2017 09:18:33

Se svar der blev givet her. Afslaget er helt efter bogen, og hvad I kunne forvente.

viewtopic.php?f=4&t=20852&p=110936#p110936

Det lyder som om, I kun har mødtes fysisk en enkelt gang og kortvarigt under dit besøg i Thailand i oktober. Dermed er jeres forhold ikke særlig veletableret, men bedømmes som nyt og usikkert. For at få visum på baggrund af kæresteforhold må I have haft et længerevarende forhold, og du bør have besøgt din kæreste i lang tid eller mere end blot en enkelt gang.

Se også et tilsvarende afslag på visum, der blev nævnt her:

viewtopic.php?f=4&t=21079&p=112081&hili ... um#p112081

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Øv! Afslag på besøgsvisum fra Thailand

Indlæg af Bandcamp » 21.12.2017 23:14:39

Ja, det er helt klart fordi, I aldrig har mødtes. Beklager at være høj i hatten, men det var du altså selv udenom, når talrige folk med erfaring på dette forum skriver, at I SKAL have mødtes før, for ikke at få afslag.

Stol på mig når jeg siger, at man ikke kan vurdere en person ud fra chat og video. Jeg har selv prøvet det - chattet med en pige i et par måneder, og da vi mødtes, var der slet ikke kemi.

Tag dog derned og hold en dejlig ferie i Thailand, det koster ikke alverden, og hvis kemien er dårlig, kan du nyde ferien alligevel (og finde en anden pige, hvis du vil). Så kan I lære hinanden bedre at kende, og så er visummet til Danmark næste garanteret derefter, såfremt du kan fremvise flybilletter og f.eks. hotelophold, samt et par billeder af jer sammen.

Jeg vil klart anbefale at du tager derned i januar/februar/marts, hvor det er næsten regnfrit i f.eks. Bangkok, og vinteren stinker i Danmark. Så kan du invitere hende herop i den danske sommer 2018, hvor dagene er lune og lange. Jeg har selv gjort det samme flere gange med min kæreste (fra Filippinerne).

Besvar