Hjælp til visum (haster)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hatice456
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04.09.2017 19:16:08

Hjælp til visum (haster)

Indlæg af Hatice456 » 06.09.2017 07:42:33

hej, jeg er en pige på 23 år bor pt. i danmark og har et fuldtidsarbejde , og er danskstatsborger. jeg har været gift nu 1,5 år. Da jeg ikke vil have min mand skal vente mindst 2 år i tyrkiet for at få svar på ansøgning, bliver jeg nød til at indkalde ham som turist og derefter tænker vi søge om familiemasføring i sverige. Men min spg er nu:

1)kan jeg søge visum til dk til ham, og derefter register os sammen i sverige, når jeg ingen bolig har i sverige?
2)hvis jeg flytter til sverige inden jeg søge visum, er der så krav om at jeg skal arbejder mindst i 6 måneder sverige?
3)kan jeg ikke søge visum til ham i sverige

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælp til visum (haster)

Indlæg af skaanebo » 06.09.2017 08:44:00

1. Det er IKKE dig, der skal søge visum, men din mand. Han kan søge visum til Danmark, når du bor i Danmark, et såkaldt besøgsvisum (ikke turist!). Når visum så er udstedt, kan I sammen rejse til Sverige, og I kan bosætte jer der.

2. Nej, der er ikke krav om, at du skal arbejde i Sverige. Hvad du lever af er egentlig underordnet, så længe du har midler til at forsørge dig selv og din medbragte familie. Hvis I ønsker at gøre brug af EU-regler til at flytte tilbage til DK sammen, skal du blot være 3 måneder i Sverige.

3. Det er igen IKKE dig, der skal søge visum, men derimod din mand. Hvis du er bosat i Sverige, kan et svensk visum udstedes gratis ved brug af EU-regler.

Besvar