Hvad er godt at have med til et interview ?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mkviola
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01.03.2017 22:44:27

Hvad er godt at have med til et interview ?

Indlæg af mkviola » 01.09.2017 12:10:47

Hej.

Jeg vil høre om hvad SKAL man have absolut med til et visum interview udoer aplication, invitation, personnummer med "Inbjudan" (er dansk og bor i Sverige)?
Min mand skal snart på den svenske ambassade snart med hans papirer.

1. Er det ABSOLUT vigtigt at han viser dem hans kontoudtog og et papirer med dokumentation at han er i beskæftigelse?
(Altså når man gerne vil bruge punktet om fri bevægelse.)

2. Hvad er jeres erfaring med at fx præsentere på ambassaden en uddrag fra EU-direktiver om en aplikant som er gift til personen som er flyttet til et andet EU-land?
Hvad har i erfaret?

3. Når jeg skrev til den svenske ambassade vedr. "Fee", fik jeg er svar tilbage om at min mand SKAL betale de 60€.
Der er krydset på aplikationen ved punkt nr. 34 og 35.
Hvordan fungere det egentligt?
Møder han op og de siger til ham, at de skal have de 60€ og først bagefter når de har set krydset i punkterne 34 og 35, siger de at han skal ikke betale?
Alle steder her på siden skives der under rådgivning, at "visum SKAL udstedes GRATIS og inden de 15 dage".
Hvordan fungerer det?

Mange tak for er hurtigt svar!
Mkviola

mkviola
Indlæg: 55
Tilmeldt: 01.03.2017 22:44:27

Re: Hvad er godt at have med til et interview ?

Indlæg af mkviola » 01.09.2017 21:41:39

Hej igen.

Vedr. Schengen aplikationen:
Man skal ikke udfylde felterne med et stjerne, ikke?
Punktet 19. og 20. spørger om en arbejdsgiver hos aplikanten, plus om et tlf. nr og adressen.

Ambassaden skal ikke spørge om de ting?
Man skal ikke bevise at man er i arbejde? Altså aplikanten? Også at personen har lov at tage på besøg hos sin ægtefælle, altså at har en tilladelse til det?
Tak
Mkvioal

Besvar