Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
peter321
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02.06.2017 20:39:27

Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af peter321 » 02.06.2017 20:59:43

Hej alle

Jeg har brug for lidt råd, da min kæreste fra Cebu fik afvist sit turistvisum med den begrundelse at det var usikkert om hun ville vende tilbage.
Vi har kendt hinanden i over et år, men mødtes første gang i Cebu for 4-5 mdr siden. Vi søgte derefter om turistvisum, hvor jeg garanterede for ophold mv. Vi havde købt billet, men da hendes mor arbejder i Dubai købte vi billet af to omgange - for at hun kunne besøge hendes mor nogle dage. Så der var billet fra Cebu-Dubai og herfra videre til DK.
Desuden angav jeg i invitationen at vi var venner, da det stadig var tidligt i processen.
Det blev desværre afvist og i stedet fløj jeg til Dubai hvor vi tilbragte 2 uger sammen. Det var fantastisk og nu flyver jeg tilbage til Filippinerne, men min bekymring går på at få hende til Danmark.
Kan vi søge igen eller skal vi gå igennem klageprocessen, som tager op mod 12mdr?
Skal jeg angive vi er kærester og indsende mere dokumentation til at understøtte det?
Jeg er selv ret overrasket over det blev afvist, da alt var betalt og jeg indestår for alt.

Jeg har selv en god solid økonomi/job og vil selvfølgelig være garant for hende, men inden vi tager næste skridt føler jeg det er vigtigt at hun får en chance for at opleve den danske kultur og ikke mindst det danske vejr ;)

Sætter pris på enhver hjælp og råd I måtte dele.

Tak!

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af mh1 » 02.06.2017 22:40:48

Hvorfor skrev du ikke kæreste? Det er normalt nogenlunde let at få visum til en kæreste, og risikoen - i myndighedernes øjne - for at en kæreste kunne finde på at gifte sig med den han/hun skal besøge, og derpå søge om fs er ikke større end at den accepteres.

Derimod er risikoen for at en ven/-inde, som værten ikke er videre forpligtet overfor, kan finde på at gå under jorden og arbejde sort, forholdsvis stor. Derfor afslaget.
mh
Rådgiver for ÆUG

peter321
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02.06.2017 20:39:27

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af peter321 » 02.06.2017 22:55:39

Ja, det var nok også forkert - men vi var stadig i et tidligt stadie og jeg var af den opfattelse at det ikke gjorde en forskel nu hun både har et godt job og jeg garanterede for hende.

Men den fejl vil jeg ikke gøre igen. Nu handler det mere om at sikre hun kan komme på besøg og ikke få afslag. Og hvorvidt jeg skal klage eller blot ansøge igen og i fald jeg ansøger igen, sikre mig at det bliver med succes.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af mh1 » 04.06.2017 04:59:06

Nærlæs begrundelsen for afslaget, og tjek om I vedlagde al relevant dokumentation, herunder for hendes job og tilknytning til Filippinerne. Hvis I fx ikke har vedlagt det, kan I anmode om genoptagelse og vedlægge den manglende dokumentation. Klage vil næppe hjælpe.

Hvis I vil søge pga ændrede forhold (ven+veninde > kærestepar) skal der ny ansøgning til. Vedlæg dokumentation for at I nu har mødtes flere gange, for jo stærkere bånd I har til hinanden, jo større chance for positivt svar.
mh
Rådgiver for ÆUG

peter321
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02.06.2017 20:39:27

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af peter321 » 04.06.2017 18:21:32

Mange tak AH!

Ja, omstændighederne har ændret sig væsentligt og vi har nu god dokumentation for vores tid sammen i form af både billeder og video. Jeg var blot usikker på om det var muligt at ansøge igen eller det skulle være under den tidligere ansøgning, herunder genoptagelse.

Vi havde både underskrift og dokumentation fra hendes arbejde og alt andet påkrævet - derfor var det en stor overraskelse for mig.

Årsagen til afslaget var:
Your intention to leave the territory of the Member States before the expiry of the visa could not be ascertained.

Krydser fingre denne gang :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af mh1 » 05.06.2017 19:59:03

Nu er det først for et par dage siden at pressen skrev om de op til flere hundrede fhv. au-pairs, mange af dem filippinere, som lever illegalt i DK, men jeg vil tro at US har kendt til det længere tid, og det kan være grunden til at de er utilbøjelige til at udstede visum til unge, filippinske kvinder.
mh
Rådgiver for ÆUG

JA1415
Indlæg: 71
Tilmeldt: 08.12.2014 23:32:52

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af JA1415 » 11.06.2017 15:56:40

Ja det er helt forkert at skrive formålet med visummet er turist når i er kærester.
Jeg har en bekendt hvor vedkommenes kæreste have gjort det samme, og fik afslag med samme begrundelse. Derefter søgte de visum med andet formål ( som kærester ) og fik godkendt visum. Så det er altså meget vigtigt at det laves korrekt, og alt er med.

peter321
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02.06.2017 20:39:27

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af peter321 » 27.07.2017 11:36:38

Mange tak for svarene!
Nu har jeg været på besøg hos hende igen og vi skal nu til at se på visum igen.
Denne gang vil jeg så gerne være helt sikker på vi får godkendelse.
Så jeg tænker her på hvilken ekstra dokumentation US skal have for at godkende visum? Er det billeder af os to sammen eller hvad skal de bruge for at sikre at vi rent faktisk er kærester og har mødt hinanden?
Hvad har I sendt med af yderligere dokumentation for jeres forhold?

Mange tak!

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af fundiver199 » 27.07.2017 19:09:01

Ja et par billeder og kopi af alle siderne i dit pas og din flybillet, som beviser, du har været på Filippinerne.

peter321
Indlæg: 5
Tilmeldt: 02.06.2017 20:39:27

Re: Visum afvist til Filippinsk kæreste...

Indlæg af peter321 » 01.08.2017 11:50:39

Det er rigtig god information. Tak skal du have fundiver199!

Besvar