Hjælppppppp

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Hjælppppppp

Indlæg af Snow26 » 28.05.2017 00:49:30

Hej Folkens

Jeg har lige spørgsmål om Blåt Eu kort jeg er flyttet til Sverige ca. 14 måneder siden og nu vil jeg søge EU opholdstilladelse til min mand ,som bor i sit hjemland og har aldrig kommet hos mig hverken i Danmark eller i Sverige. Og vi blev gift 2016 juni måned. Jeg har fået registreret vores ægteskab i Skatteverket , men har aldrig oplyst Dk om mit ægteskab. Nu har jeg læst forskellige steder på dette forum at det er en god ide at få registreret vielsen i Dk. Jeg arbejder i Danmark og søgt Særligt sundhedskort for lang tid siden og fik det også med hjem endda også Eu blåt kort selv om jeg ikke bad / søgt om dette. Derudover stod på brevet at jeg godt kunne søge til mine familie medlemmer også eksempelvis ægtefælle , men problemet er der stodet cpr nr på dvs at jeg skulle oplyse /udfylde min mands cpr nr, men jeg kan ikke oplyse noget jeg ikke har ! Da han aldrig kommet til Sverige.
Det jeg vil spørge jer om er:
*Hvis jeg gå til kommunen for at registrere mit ægteskab vil de skabe problemer og sige til mig hvorfor jeg ikke har oplyst mit ægteskab kort tid efter jeg blev gift? Nu har vi været gift i snart 1 år.

*Kan min mand få Eu opholdstilladelse selv om han bosætter og venter svaret i sit hjemland?

*Kan min arbejdskommune eller gamle bopælskommune udstede Eu blåt sikringskort til min mand som ingen CPR nr har hverken i Sverige eller i Dk? Det vil være meget syndt at få afslag på EU opholdstilladelse på grund af , kommunen ikke vil udstede EU sikringskort.
Jeg er hamrende nervøs og angt for han får afslag.Jeg har en ven som søgte både eu og nationel svenske opholdsilladelse til sin kone i hjemlandet som aldrig kom til Sverige. Hun fik afslag på EU opholdskort da Danmark ikke udstedt EU sikringskort til hans kone , grundet manglende cpr nummer.
Jeg håber der er nogen dejlige sjæle der vil bruge tid på at læse mit lange indlæg , men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg kan gøre det kortere når det er så indviklet, som det er.
Tak på forhånd. :(

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælppppppp

Indlæg af skaanebo » 28.05.2017 11:34:09

Det blå kort kan udstedes af Udbetaling Danmark til din ægtefælle uden cpr.nr., men kun hvis ægtefællen bor i Sverige.

Nashenas_Dk
Indlæg: 180
Tilmeldt: 26.12.2008 16:10:18
Geografisk sted: Danmark

Re: Hjælppppppp

Indlæg af Nashenas_Dk » 28.05.2017 14:12:27

*Kan min mand få Eu opholdstilladelse selv om han bosætter og venter svaret i sit hjemland?
Jeg Kender det ikke når det er Sverige, men det kan man godt i Danmark for EU-borger og deres ægtefælle fra en ikke EU-land. Min nieces mand har søgt om opholdstilladelse efter EU-regler fra Iran og har fået 5 års opholdstilladelse efter 2 måneders sagsbehandling. Min niece er hollandsk statsborger som bor i Danmark og har et job.

Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Re: Hjælppppppp

Indlæg af Snow26 » 29.05.2017 04:54:24

Tusind tak for jeres svare:-)

Jeg har lige et spørgsmål til håber i kan vejlede mig omkring dette.

Spørgsmålet er nu blev mig og min mand enige om at amsøge turist visum i Sverige efte EU regler, da jeg er dansk, men jeghar læst på nogle steder at Sverige ambassade opfordrer folk til at aflevere ansøgningen til VFS global, er det en ulempe for jeg har læst at de kan give afslag , da nogen af dem der arbejder der udføre tingene efter Finske regler?
Synes i jeg skal bestille tid hos Sweden ambessy eller rolig aflevere til Vfs Global ?

Besvar