Visumbesøg samtidig med ans om familiesamføring

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mazz
Indlæg: 59
Tilmeldt: 05.05.2017 15:16:03

Visumbesøg samtidig med ans om familiesamføring

Indlæg af mazz » 11.05.2017 19:07:31

Hej
Jeg skal snart til at søge om familiesamføring med min mand. Men jeg vil gerne vide om man har ret til at søge om besøgsvisum, imens familiesamførings sagen er under behandling.

Og kan kan der være konsekvenser, hvis min ægtefælle kommer til danmark, og vi indgiver en fs ansøgning her i landet?

Vh

AlphonsAaberg
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.04.2017 20:26:29

Re: Visumbesøg samtidig med ans om familiesamføring

Indlæg af AlphonsAaberg » 12.05.2017 17:33:32

Hvor planlægger din mand at indgive ansøgningen? Hvis han indgiver den i Danmark kan han sandsynligvis få processuelt ophold og altså blive her mens ansøgningen behandles.
Hvis han indgiver den i udlandet, er reglerne lidt anderledes og jeg er ikke sikker på om han kan få et turistvisum mens hans ansøgning behandles.

Vi indgav både min og min kones ansøgning i Kina men på daværende tidspunkt havde hun allerede et 1-årigt turistvisum til Danmark så hun er rejst til Danmark mens ansøgningen har været under behandling og fik processuelt ophold ca. 5 måneder efter vi indgav ansøgningen.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Visumbesøg samtidig med ans om familiesamføring

Indlæg af skaanebo » 12.05.2017 18:46:25

Det kan have nogle uheldige konsekvenser, hvis man indgiver ansøgning om ophold i DK, bliver i mere end 90 dage eller det antal dage, man har visum til, og man får afslag på ansøgningen. For den periode, man har været på processuelt ophold, bliver så ulovligt ophold. Det kan derfor kun anbefales at gøre sådan, hvis man er 100 procent sikker på at ansøgningen bevilges.

Besvar