Turistvisum til kærestes barn

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MikeDNK
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.03.2017 03:34:06

Turistvisum til kærestes barn

Indlæg af MikeDNK » 26.03.2017 03:50:30

Hej,

Jeg har et par spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med. Jeg er igang med at planlægge en 30-dages sommerferie til Danmark for mig selv, min Thai kæreste (vi er ikke gift), vores to børn og hendes datter fra et tidligere ægteskab. Ingen af vores børn har Danske pas, men vi er igang med at få lavet Thai pas til dem. Kun min kæreste har været i Danmark før, og jeg har boet i Thailand i omkring fem år.
Planen er at tage til Bangkok om et par uger og søge om visum til Danmark for hele flokken. Vi er begge ganske travle, så der vil ikke være mulighed for at vende tilbage hvis vi får afslag på vores ansøgning første gang. Derfor er mine spørgsmål som følger:

1) Kan vi ved samme lejlighed få lavet Danske pas til mine to børn, eller kræves det at min kæreste og jeg er gift først? Jeg tænker her på reglen om indfødsret til børn født i udlandet af Danske, ugifte fædre.
2) Jeg kan forstå at min kæreste og mine børn ikke vil have de store problemer med at få visum, men hvad med min kærestes datter som ikke er mig biologisk beslægtet? Skal jeg tage højde for noget bestemt med hendes visum, eller vil det være det samme som for de to andre børn?
3) Andre gode råd eller ting jeg bør tage højde for inden vi drager til Bangkok?

Tak for jeres tid og hjælp :)

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Turistvisum til kærestes barn

Indlæg af gambler » 26.03.2017 07:44:48

pas : skal du have på den danske ambassade i Bangkok, og mail/ring til dem
for at få det helt korrekte præcise svar, incl. hvad de kræver

visum : skal du have på VFS Global i Bangkok

du finder check liste ved at søge på flg. : checklist boyfriend girlfriend thailand
MEN denne er for invitation fra dk, om der en anden liste hvis der ikke er en dansk
vært der inviterer ved jeg ikke (og NB : beløbet er ændret til 50.000bath)

PS ; hvis de for dansk pas, skal de ikke have visum

MikeDNK
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26.03.2017 03:34:06

Re: Turistvisum til kærestes barn

Indlæg af MikeDNK » 27.03.2017 01:34:34

Tak for det hurtige svar.

Det besvarer vist de fleste af mine spørgsmål, det eneste der er tilbage er visum for min kærestes datter. Jeg har kigget på de checklists, men jeg er ikke helt klar over hvilken der ville gælde for hende. Hun er jo teknisk set ikke min datter, så checklist for family members of EU or EEA nationals burde vel ikke gælde, eller?

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Turistvisum til kærestes barn

Indlæg af gambler » 27.03.2017 07:47:37

da har jeg ingen erfaring/viden - men du kan jo i princippet risikere at hun ikke kan få
visa....

medmindre der nogen der kan svare dig på det, ville jeg ? ambassaden/vfs global,
hvad proceduren er

men har du ikke nogen forældre, søskende, eller andre, der kan invitere jer allesammen

husk at rejseforsikring skal være fra en godkendt (af ambassaden) udbyder, jeg selv og
mange andre bruger AXA schengen, men der findes en liste.

du kan søge 3 månder før i skal afsted, og som regel tilføjer de extra dage, således at
der lidt flex mht at finde flybillet(er), og husk i SKAL have returbillet, køb dog IKKE
før at visa er bekræftet, kun sørg for en reservation, til ansøgning !

priser er : 2.300bath til ambassaden, ca. 800bath til VFS, samt tillæg hvis pas skal sendes
og det er pr. stk

held & lykke

Besvar