Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af Blossom » 24.02.2017 14:50:20

Hej ÆUG,

Jeg har brug for jeres hjælp. Vi står i en desperat situation, fordi vi er bange for min udlandske kæreste får afslag på visum til Danmark.
Vil fortælle om vores sag.
Jeg er en kvinde som er født og opvokset i Danmark. Jeg er studerende og får SU.
Min kæreste er fra Yemen. (Det skal lige siges at YEMEN er i hovedgruppe 3 og der står at en fra Yemen godt kan få kærestevisum til Danmark.) Han er 25 år. Han har arbejdet i Afrika i et par år indtil nu. Han er revisor, men virksomheden vil snart gå konkurs. Så til sommer står han uden arbejde, men vi har en plan som vi skal få til at lykkes.
I slutningen af juni måned vil han forlade sin arbejdsplads da der er intet arbejde længere. I juli måned vil vi have en ferie sammen i 1 måned på en ø i Sydkorea. (Hans pas fra Yemen kan godt få 30 dages ophold på den ø uden visum). I august er jeg tilbage i Danmark. Min kæreste vil ikke rejse til Yemen. Han vil tage til Malaysia hvor hans søster bor. (Hans pas kan han godt rejse til Malaysia og være der i 3 måneder). Også en grund til at han tager til Malaysia er fordi der er ingen Dansk ambassade i Yemen og det er der i Malaysia.
Jeg vil sende min invitation online og han får min invitation. Han vil tage på ambassaden og søge om et Turistvisum til Danmark med min invitation.
Nu er han jo uden arbejde og det er meget svært at have en bank i Malaysia. :( Men på nogle ambassader er det ikke et krav at sende bank informationer især når det er mig som skriver på invitationen at det er mig som forsørger hele opholdet. Og de kan jo se at han har betalt flybilletter og rejseforsikring. Altså han har haft råd til det.
Et problem som mange får afslag på visum til Danmark er: 'De tror vedkommende ikke vil forlade Danmark' også selvom man har returbillet. :cry: OG DER LIGGER VORES STØRSTE PROBLEM. Vi tænker han kommer til Danmark Oktober og Forlader Januar. Min kæreste rejser til Malaysia igen efter Danmark. Min kæreste vil have et kursus klar i januar han kan studere (i forhold til uddannelse). Her kan være et bevis at han har noget at vende tilbage til. Han kan endda betale for det kursus og have et dokument med det. Det kursus er vi ikke helt klar over hvad skal være men han mangler nogle fag eller noget til at supplere hans uddannelse som accountant. Så har han jo et dokument at han skal studere noget i Malaysia efter Danmark er det et bevis nok? Han bliver jo også interviewet på ambassaden og der vil han klart sige "I will only travel to Denmark to visit my girlfriend and leave the country", I have study to go back to". Hvis han er heldig kan han få et dokument fra hans Universitet i Yemen der står at han faktisk mangler at bestå 1 fag. Men universitetet har været lukket i perioder pga. krigen. Dog kan han sige at efter han har studeret sit kursus i Malaysia at han har hans familie og adresse i Yemen og tage til universitet der. Jeg ved godt det ville have været nemmere hvis han havde arbejde, men det har han ikke og ingen arbejdsplads ville give 90 dage ferie. Og vi vil gerne have han er her fra Oktober til Januar så vi kan fejre julen og tilbringe 3 måneder sammen her i Danmark. Ellers alle de regler "requirements" for at få visum til Danmark opfylder vi. Det er kun bank (penge i banken) og et bevis på han forlader Danmark vi er nervøse for. Fordi hvis vi opfylder kravene hvorfor alverden kan det så ikke lykkes? Når mange andre sagtens kan besøge deres kæreste i Danmark. :(
Vi er rædselsladende over at hvis han får et afslag, HVORDAN KAN VI FÅ DET TIL AT LYKKES?
Det vil være et maridt hvis han bliver afvist. Hvad skal vi så gøre? Skal vi blive gift i udlandet og søge visum igen?
Jeg spørger her, fordi vi har brug for hjælp og finde en løsning. Efter det jeg har skrevet lyder som om at vi har en stor chance for at det nok skal gå fint og visumet ikke burde være et problem? Jeg håber det lykkes i første forsøg, vi kæmper nemlig så hårdt for det. Bliver nervøs og bange for min elskede ikke kan besøge mig i Danmark :(
It is a True Love Story <3

Mange tak.
Venlige hilsner fra,

Blossom

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af gambler » 02.03.2017 02:51:35

det er nok ? der utrolig svære at svare på :

Yemen hører under den danske ambassade i Saudi Arabien

http://yemen.um.dk/

så normalt skal man søge om visum der

tror du skal ? ambassaden i Malaysia om der kan godkendes undtagelser, pga de
særlige omstændigheder, eller direkte til um i danmark

PS : jeg har ingen nogen forudsætning for at svare dig korrekt,

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af mh1 » 02.03.2017 21:06:45

Hvad mister I ved at søge? - Intet, udover lidt penge.

Hvad vinder I ved det? - Enten et visum, ELLER vished om at det er nødvendigt at I gifter jer, for at han kan få visum.
mh
Rådgiver for ÆUG

Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af Blossom » 07.03.2017 12:38:13

Tak for svarene.

Han skal have visum for at rejse til Saudi, så der kan han ikke tage hen.

Jeg har kontaktet udlændingestyrelsen og ambassaden i Malaysia og har fået bekræftet at min kæreste godt kan søge visum der.

Nu når vi er bange for at han får afslag og vi tænker at studere er en god grund. Men så er jeg bange for om han kan have et kursus eller studere i Malaysia på turist visum om hvis det er tilladt. :cry: Er der nogen ved hvad vi kan gøre? Har i nogen forslag? Vi er i en desperat situration :cry:
Og ved i om det er muligt at blive gift i Malayisa mig og ham på dansk lov? Hvor kan vi da blive gift henne?
Vil det være nemmere at få visum til Danmark hvis han er min mand? Vil de ikke mistænke familiesammenføring? Hvordan løser vi det her problem?

HJÆLP :cry: :cry: :cry: HVORDAN FÅR JEG MIN ELSKEDE TIL DANMARK :cry:

Jeg ber til at det lykkes. Det knuser mit hjerte og får ondt i maven.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af mh1 » 08.03.2017 17:27:33

I kan blive viet lige, hvor I vil. Det vil være gyldigt i DK, så længe I begge er til stede ved vielsen, I ville kunne blive viet i DK og den er i overensstemmelse med landets lov.

Dog skal vielsesdokumentet legaliseres, dvs. stemples af vielseslandets udenrigsministerium, og hvis landet ikke er et 'apostilleland' også af den danske ambassade/generalkonsulat. Desuden, hvis det ikke (også) er på engelsk, tysk eller fransk, oversættes. I DK skal det så fremvises på Borgerservice, så vielsen kan blive registreret.
mh
Rådgiver for ÆUG

Bandcamp
Indlæg: 48
Tilmeldt: 22.03.2016 23:02:22

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af Bandcamp » 09.03.2017 22:26:00

Skidt nyt, Yemen er blevet nedgraderet til gruppe 4:

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/nyheder ... 3-2017.htm
Ændringerne af visumbekendtgørelsen består navnlig i ændringer af de 5 hovedgrupper, som de visumpligtige lande er inddelt i. For de 5 hovedgrupper gælder der forskellige retningslinjer for, hvornår man som statsborger fra disse lande kan få visum til Danmark. Oversigten over hovedgrupperne med visumpligtige lande kan findes på nyidanmark.

Ændringerne træder i kraft den 1. marts 2017 og finder anvendelse på ansøgninger om visum indgivet den 1. marts 2017 og herefter. For ansøgninger indgivet før den 1. marts 2017 gælder de hidtidige regler.
Du kan se grupperne her:

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... besoeg.htm

Med andre ord ser det sort ud mht. til at få et "kærestevisum" i din situation. Yemen er også et rimelig suspekt og kaotisk land, hvis jeg må sige det groft.

Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af Blossom » 22.03.2017 16:59:28

Nå Yemen er i hovedgruppe 4 nu.

Jeg har nogle spørgsmål.

1) Kan han stadig få visum til Danmark for at besøge mig som sin Kæreste/Forlovede eller SKAL vi være gift? Hvor står det i reglerne at det sort ud?

2) Når vi er gift enten i Danmark eller i udlandet, og vi søger familiesammenføring. Der er kravet 24 år. Hvornår må man sende ansøgningen ind? Ja der står 23,5 på Udlændingestyrelsens hjemmeside, MEN jeg har hørt at man godt kan sende den før 23,5 år da der er 10 måneders ventetid som er nyt her fra d. 1 marts 2017. Vi vil sende ansøgningen her i Danmark så han får processuelt ophold, vi vil ikke være væk fra hinanden.

3) Forsørgelses krav jeg den herboende ægtefælle har kun SU, boligstøtte, kilometerpenge, opsparing og gavmilde forældre som indtægt! SKAL jeg have et arbejde eller er det ok fordi jeg kan jo godt forsørge og betale husleje og alt det. Jeg har ikke været på kontanthjælp eller andre ydelser man ikke få have været på. Og jeg skal heller aldrig på kontanthjælp eller min mand ellers får vi afslag. Jeg hørte at Udlændingestyrelsen er ligeglade med hvordan man forsørger sin mand, bare man ikke har været på de der offentlige ydelser.

4) Hvilken ydelse må jeg få hvis jeg er gravid og har født? Min SU stopper jo lige pludselig og har ikke arbejdet så har ingen A-kasse. Hvad skal jeg så? Alle kvinder i Danmark har ret til 1 års barsel. Hvad gør de kvinder som har været studerende og ikke noget arbejde? De får kontanthjælp? Jeg må ikke få kontanthjælp. Er der ikke en anden ydelse som dagpenge af en art for ledige kvinder? Det er jo ikke fair hvis jeg er 8 måneder gravid og har en nyfødt efter og ikke må få nogen form for hjælp. :cry:

Mange tak til jer som vil svare mig :) Jeg tror på der sker et mirakel snart :D

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af skaanebo » 22.03.2017 17:07:47

Hvis du bliver færdig med en uddannelse, kan du blive optaget på dimittendsats i en a-kasse, hvis du melder dig ind i a-kassen, før du faktisk er færdiguddannet. Rådfør dig med en a-kasse om dette.

I øvrigt er der mange ting, som ikke er "fair" i Danmark, og der er mange mennesker, som ikke er berettiget til en krone fra samfundet. Så hvis du kan få dagpenge fra en a-kasse som nyuddannet, er du faktisk heldig. Og så må du jo planlægge din graviditet efter det.

Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af Blossom » 23.03.2017 09:10:50

Tak kan prøve at søge på det.

Nogen andre der kan svare på mine spørgsmål? :( :(

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af fundiver199 » 30.03.2017 06:34:15

1) Fra Hovedgruppe 4 kan der som det klare udgangspunkt ikke gives visum til at besøge en kæreste i Danmark.

2) https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... kravet.htm

"Ansøgning om ægtefællesammenføring kan dog indgives på det tidspunkt, hvor den yngste af ægtefællerne er mindst 23½ år."

3) Forsørgelseskravet er, at du ikke må have modtaget ydelser efter Aktivloven i 3 år.

4) Som Skaanebo skriver, vil du formentlig kunne blive medlem af en A-kasse som dimittend og modtage barselsdagpenge som ledig lønmodtager.

Besvar