Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Blossom
Indlæg: 37
Tilmeldt: 20.02.2017 10:32:11

Hjælp, vil have min kæreste til Danmark

Indlæg af Blossom » 24.02.2017 14:50:20

Hej ÆUG,

Jeg har brug for jeres hjælp. Vi står i en desperat situation, fordi vi er bange for min udlandske kæreste får afslag på visum til Danmark.
Vil fortælle om vores sag.
Jeg er en kvinde som er født og opvokset i Danmark. Jeg er studerende og får SU.
Min kæreste er fra Yemen. (Det skal lige siges at YEMEN er i hovedgruppe 3 og der står at en fra Yemen godt kan få kærestevisum til Danmark.) Han er 25 år. Han har arbejdet i Afrika i et par år indtil nu. Han er revisor, men virksomheden vil snart gå konkurs. Så til sommer står han uden arbejde, men vi har en plan som vi skal få til at lykkes.
I slutningen af juni måned vil han forlade sin arbejdsplads da der er intet arbejde længere. I juli måned vil vi have en ferie sammen i 1 måned på en ø i Sydkorea. (Hans pas fra Yemen kan godt få 30 dages ophold på den ø uden visum). I august er jeg tilbage i Danmark. Min kæreste vil ikke rejse til Yemen. Han vil tage til Malaysia hvor hans søster bor. (Hans pas kan han godt rejse til Malaysia og være der i 3 måneder). Også en grund til at han tager til Malaysia er fordi der er ingen Dansk ambassade i Yemen og det er der i Malaysia.
Jeg vil sende min invitation online og han får min invitation. Han vil tage på ambassaden og søge om et Turistvisum til Danmark med min invitation.
Nu er han jo uden arbejde og det er meget svært at have en bank i Malaysia. :( Men på nogle ambassader er det ikke et krav at sende bank informationer især når det er mig som skriver på invitationen at det er mig som forsørger hele opholdet. Og de kan jo se at han har betalt flybilletter og rejseforsikring. Altså han har haft råd til det.