Afslag på turistvisum til min kones søster fra Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Uffe Rasmussen
Indlæg: 9
Tilmeldt: 10.08.2015 17:13:57

Afslag på turistvisum til min kones søster fra Filippinerne

Indlæg af Uffe Rasmussen » 08.01.2017 19:45:38

Hej ÆUG'er!

Jeg har skrevet til rådgivningen om følgende, men tænker, at det også er ok at vende visum-problemstillingen i en lidt bredere kreds her, da det kan være relevant for andre:

Vi har fået et afslag på ansøgning om turistvisum til min kones søster fra Filippinerne. Begrundelsen, som jeg først har fået uddybet ved henvendelse til ambassaden, er, at de vurderer, at der er risiko for, at hun ikke rejser hjem efter endt visumperiode. Sidste år fik vi visum til mine svigerforældre, der naturligvis er vendt tilbage, selvom ambassaden kom til at give min svigermor turistvisum lidt ud over 3 måneder, hvilket hun så fik skæld ud over på vej hjem i lufthaven.

Vi var ikke rigtig opmærksomme på at indtænke det forhold om, at der skulle være risiko for at svigerinden ikke vender hjem, da vi søgte om visum til hende, men ansøgningen er så vidt jeg ved udfyldt helt korrekt. Havde vi vidst det, kunne vi have givet yderligere oplysninger, som fx, at hun har en lille dreng på Filippinerne, hvilket vel taler for, at hun vender hjem.

Jeg har læst flere af debattrådene om lignende afslag og forstår godt reglerne bag afslaget.Jeg skal dog høre, om nogen evt. kan give et bud på følgende spm.:

1. Kan det være rigtigt, som ambassaden skriver, at sagen ikke kan revurderes, og vi ved tilsendelse af nye oplysninger må afvente klagesagsbehandlingen i Udlændingestyrelsen, som de skriver tager op til et år?

2. Skal vi mon forvente, at sagsbehandlingen i Udlændingestyrelsen rent faktisk tager et helt år?

Det vi allerhelst vil, er naturligvis, at ambassaden revurderer sagen, herunder med de nye oplysninger om svigerindens søn og evt. indtægter på Filippinenerne, og ikke skal vente et på på sagsbehandling i UST. Hvis nogen her har idéer til det, vil det være en meget stor hjælp!

Bedste hilsner og godt nytår.

henrikah
Indlæg: 3
Tilmeldt: 21.06.2017 10:21:11

Re: Afslag på turistvisum til min kones søster fra Filippinerne

Indlæg af henrikah » 21.06.2017 12:27:49

Hej står næsten i nøjagtig samme situation. Svigerforældre rejste hjem i februar efter 90 dage. Nu har vi lige modtaget afslag på svigerinde fra Filippinerne. Da jun hverken er gift eller har børn evt arbejde. Lad mig høre fra dig hvis der er sket noget byt mht jeres situation.

HenningHBJ
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14.02.2018 12:34:15

Re: Afslag på turistvisum til min kones søster fra Filippinerne

Indlæg af HenningHBJ » 14.02.2018 13:02:21

Hej Uffe
Er der noget nyt med hensyn til din visa ansøgning til din kones søster.
Jeg skriver da vi sider i liggende situation, med en invitation af min kones søster, som nu har fået afslag 2. gang i Manila/PH og der nu køre en automatisk klage ved udlændingestyrelsen, som forventelig tager ca. 12 måneder. :-(
Hvis du har en positiv svar, håber jeg du vil dele den med os, og hvad du gjorde for at fremme din sag.
Ved godt at det er ca. 1 åre siden at du skrev dette opslag.
På forhånd tak.

LarsSB01
Indlæg: 106
Tilmeldt: 11.03.2008 13:31:38
Geografisk sted: Vejle

Re: Afslag på turistvisum til min kones søster fra Filippinerne

Indlæg af LarsSB01 » 19.03.2018 00:12:49

Er også spændt på hvordan det gik, da vi har en plan om at min kone inviterer hendes niece herop for 2-3 uger
mvh Lars S

Besvar